name | autoweek.cz
Autonomní monoposty závodily v Indy
25.10.2021 | Vladimír Rybecký | Trendy
Tým z Technické univerzity v Mnichově vyhrál Indy Autonomous Challenge. Jejich umělou inteligencí řízený autonomní monopost zajel v Indianapolisu ve finále dvě kola průměrnou rychlostí 218 km/h.
Tým TUM Autonomous Motorsport vyhrál Indy Autonomous Challenge Powered by Cisco (IAC), první soutěž autonomních závodních vozů na oválu Indianapolis Motor Speedway (IMS). Mladí vědci z Mnichova si vítězstvím zajistili finanční odměnu ve výši jeden milion amerických dolarů.
Devět týmů z univerzit z 21 celého světa soutěžilo v IAC se závodními vozy řízenými umělou inteligencí (AI). Soutěž vytvořila mimořádně náročné požadavky na kamery, senzory LIDAR, přijímače GPS a radarové senzory s ohledem na dosahovanou maximální rychlost až 300 km/h. Pravidla soutěže IAC vyžadovala, aby každý tým soutěžil v soutěži o nejrychlejší kolo, která zahrnovala i prvek vyhýbání se překážkám. Vítězný tým na legendárním vysokorychlostním oválu zaznamenal nejrychlejší průměrnou rychlost na dvě kola 218,733 km/h.
Na softwarové architektuře vítězného vozu rok a půl na katedrách řídicí techniky a automobilové technologie Technické university Mnichov TUM (Technische Universität München) pracovalo 60 doktorandů a studentů. Mohli přitom těžit ze zkušeností z předchozích projektů.
„Účast v Indy Autonomous Challenge našemu týmu umožnila pokročit v technologiích autonomního řízení, a to, že jsme byli schopni po dvou letech tvrdé práce obsadit první místo, potvrzuje, že jsme měli vynikající tým. Naším dalším cílem je vyhrát vysokorychlostní autonomní závod v přímém souboji se soupeři,“ řekl vedoucí týmu TUM Autonomous Motorsport Alex Wischnewski.
Primárním cílem Indy Autonomous Challenge, kterou společně organizovaly Energy Systems Network a Indianapolis Motor Speedway, je podpora pokroku v technologii, která může urychlit komercializaci plně autonomních vozidel a nasazení pokročilých asistenčních systémů pro řidiče (ADAS). Tato vylepšení povedou ke zvýšení bezpečnosti v motoristickém sportu i ve všech druzích komerční dopravy. Kromě toho soutěž slouží jako platforma pro studenty, aby vynikli ve vědě, technice, konstrukci a matematice a inspirovali další generaci inovátorů. Kromě tisíců návštěvníků přímo na IMS a více než 20 000 diváků na přímém přenosu IAC hostil 350 studentů, příští generaci inovátorů z 50 středních škol z celé Indiany.
„Odměna, kterou vyhrál TUM Autonomous Motorsport, míří do Technické univerzity v Mnichově aby podpořila úsilí školy o další výzkum a vývoj autonomních technologií. Víme, že úspěchy týmů IAC ve spolupráci s některými z nejlepších společností na světě povedou k akceleraci průmyslu umělé inteligence a automatizace,“ řekl Paul Mitchell president and generální ředitel spolupořádající organizace Energy Systems Network.
Devět týmů z univerzit z 21 celého světa soutěžilo v IAC se závodními vozy řízenými umělou inteligencí (AI). Soutěž vytvořila mimořádně náročné požadavky na kamery, senzory LIDAR, přijímače GPS a radarové senzory s ohledem na dosahovanou maximální rychlost až 300 km/h. Pravidla soutěže IAC vyžadovala, aby každý tým soutěžil v soutěži o nejrychlejší kolo, která zahrnovala i prvek vyhýbání se překážkám. Vítězný tým na legendárním vysokorychlostním oválu zaznamenal nejrychlejší průměrnou rychlost na dvě kola 218,733 km/h.
Na softwarové architektuře vítězného vozu rok a půl na katedrách řídicí techniky a automobilové technologie Technické university Mnichov TUM (Technische Universität München) pracovalo 60 doktorandů a studentů. Mohli přitom těžit ze zkušeností z předchozích projektů.
„Účast v Indy Autonomous Challenge našemu týmu umožnila pokročit v technologiích autonomního řízení, a to, že jsme byli schopni po dvou letech tvrdé práce obsadit první místo, potvrzuje, že jsme měli vynikající tým. Naším dalším cílem je vyhrát vysokorychlostní autonomní závod v přímém souboji se soupeři,“ řekl vedoucí týmu TUM Autonomous Motorsport Alex Wischnewski.
Primárním cílem Indy Autonomous Challenge, kterou společně organizovaly Energy Systems Network a Indianapolis Motor Speedway, je podpora pokroku v technologii, která může urychlit komercializaci plně autonomních vozidel a nasazení pokročilých asistenčních systémů pro řidiče (ADAS). Tato vylepšení povedou ke zvýšení bezpečnosti v motoristickém sportu i ve všech druzích komerční dopravy. Kromě toho soutěž slouží jako platforma pro studenty, aby vynikli ve vědě, technice, konstrukci a matematice a inspirovali další generaci inovátorů. Kromě tisíců návštěvníků přímo na IMS a více než 20 000 diváků na přímém přenosu IAC hostil 350 studentů, příští generaci inovátorů z 50 středních škol z celé Indiany.
„Odměna, kterou vyhrál TUM Autonomous Motorsport, míří do Technické univerzity v Mnichově aby podpořila úsilí školy o další výzkum a vývoj autonomních technologií. Víme, že úspěchy týmů IAC ve spolupráci s některými z nejlepších společností na světě povedou k akceleraci průmyslu umělé inteligence a automatizace,“ řekl Paul Mitchell president and generální ředitel spolupořádající organizace Energy Systems Network.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz