name | autoweek.cz

Jeep má pick-up

Jeep má pick-up

08.12.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

O Jeepu Gladiator leckdo pohrdlivě říká, že je to vlastně jen Wrangler s přidanou plochou pro náklad. Jenže právě to dnes zákazníci ve Spojených státech chtějí. V kombinaci s legendární značkou proto má tento vůz úspěch zaručen.
Jeep v historii vyráběl lehká nákladní auta i pick-upy. S ukončením výroby modelu Comanche před 25 lety tento segment opustil. Nyní se vrací v reakci na rostoucí zájem Američanů o vozy této kategorie. Ten odstartoval příchod poslední generace Fordu Ranger. Auta tohoto typu už nabízí kdejaká asijská značka, takže už byl nejvyšší čas, aby touhu Američanů naplnil i Jeep.
 
Nákladový prostor má délku 5 ft (tj. 1254 mm). Gladiator je dlouhý 5181 mm, je tedy o 787 mm delší než Wrangler. Rozvor náprav 3480 mm je o 492 mm delší než u čtyřdveřového Wrangleru. Nejde tedy tak docela jen o Wrangler „s valníkem“, nicméně ocelová kabina Double Cab je skutečně z velké části, včetně LED světlometů, převzata z nové generace off roadu Wrangler. Použití kabiny z Wrangleru znamená, že Gladiator bude jediným pick-upem umožňujícím sejmutí střechy.
 
Pohánět jej bude zážehový motor Pentastar V6 3,6 l/210 kW (285 k) s největším točivým momentem 352 N.m, k němuž se v roce 2020 přidá vznětový EcoDiesel V6 3,0 l/190 kW (260 k) se 600 N.m. Převodovky jsou na výběr šestirychlostní přímo řazená nebo osmistupňový automat.
 
Protože jde o Jeep, musejí být zaručeny vynikající schopnosti jízdy v terénu. Proti Wrangleru má Gladiator zesílený podvozek a brzdy, delší ramena závěsů a větší nápravy - vpředu i vzadu jsou tuhé nápravy Dana 44 třetí generace.
 
Gladiator má světlou výšku 282 mm a nájezdové úhly 43,6° vpředu a 26° vzadu s přejezdovým úhlem 20,3°. K tomu přidává brodivost do hloubky 762 mm. Gladiator má nosnost 725 kg a utáhne přívěs o hmotnosti 3470 kg. Na výběr jsou dva systémy pohonu všech kol - základní Command Trac a pro použití v těžkém terénu Rock Trac s uzávěrkami diferenciálu Tru-Lok určený pro čistě off roadovou variantu Rubicon.
 
Gladiator se bude vyrábět v Toledu v Ohiu, tedy v závodě, kde se značka Jeep v roce 1941 zrodila.