name | autoweek.cz

Maserati představuje Ghibli Hybrid
20.07.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Elektrifikace dospěla i k Maserati. Dokazuje to model Ghibli Hybrid, ve skutečnosti skrývající jednoduchou mild-hybridní systém s motor/generátorem a elektrickou sítí v 48 V.
Od výrobce špičkových sportovních a exkluzivních automobilů jako je Maserati bychom od jednoho z jeho nejambicióznějších projektů pravděpodobně očekávali něco víc. Sedan Ghibli Hybrid totiž není plug-in hybrid ani full hybrid, ale jen mild-hybrid. Využívá rekuperaci kinetické energie, kterou při zpomalování mění na elektřinu a ukládá do akumulátoru, aby ji využil při akceleraci.
Pod kapotou prvního Maserati, hlásícího se k elektrifikovanému pohonu, je zážehový čtyřválec 2,0 turbo s přímým vstřikováním odvozený od motoru Alfy Romeo Giulia Veloce, který je spojen s elektrickou sítí 48 V s alternátorem poháněným řemenem. Elektronický řídicí systém motoru Bosch je odlišný od Alfy, stejně jako hlava válců, přičemž i blok motoru byl přepracován, takže jde o skutečný motor Maserati.
Pohonná jednotka poskytuje největší výkon 243 kW (330 k) při otáčkách 5700/min a maximální točivý moment 450 N.m. Mild-hybridní Ghibli s hmotností 1950 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 s při spotřebě 8,5 - 9,6 l/100 km (emise CO2 mezi 192 a 216 g/km v cyklu WLTP).
Ghibli Hybrid je standardně vybaven aparaturou Harman Kardon Premium s příplatkovou alternativou Bowers & Wilkins. Ve voze má premiéru nový program Maserati Connect, který umožňuje neustálé propojení s vozem. Nový multimediální systém Maserati Intelligent Assistant využívá displej 10,1“ a je založen na operačním systému společnosti Google pro automobily Android Automotive.
Vůz vyvinutý v inovační laboratoři Maserati v Modeně se bude vyrábět v závodě Avvocato Giovanni Agnelli v turínském Grugliascu. Ghibli Hybrid představuje první krok k elektrifikaci všech nových modelů značky. Prvními plně elektricky poháněnými vozy Maserati budou GranTurismo a GranCabrio, které mají být uvedeny na trh v roce 2021.
Pod kapotou prvního Maserati, hlásícího se k elektrifikovanému pohonu, je zážehový čtyřválec 2,0 turbo s přímým vstřikováním odvozený od motoru Alfy Romeo Giulia Veloce, který je spojen s elektrickou sítí 48 V s alternátorem poháněným řemenem. Elektronický řídicí systém motoru Bosch je odlišný od Alfy, stejně jako hlava válců, přičemž i blok motoru byl přepracován, takže jde o skutečný motor Maserati.
Pohonná jednotka poskytuje největší výkon 243 kW (330 k) při otáčkách 5700/min a maximální točivý moment 450 N.m. Mild-hybridní Ghibli s hmotností 1950 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 s při spotřebě 8,5 - 9,6 l/100 km (emise CO2 mezi 192 a 216 g/km v cyklu WLTP).
Ghibli Hybrid je standardně vybaven aparaturou Harman Kardon Premium s příplatkovou alternativou Bowers & Wilkins. Ve voze má premiéru nový program Maserati Connect, který umožňuje neustálé propojení s vozem. Nový multimediální systém Maserati Intelligent Assistant využívá displej 10,1“ a je založen na operačním systému společnosti Google pro automobily Android Automotive.
Vůz vyvinutý v inovační laboratoři Maserati v Modeně se bude vyrábět v závodě Avvocato Giovanni Agnelli v turínském Grugliascu. Ghibli Hybrid představuje první krok k elektrifikaci všech nových modelů značky. Prvními plně elektricky poháněnými vozy Maserati budou GranTurismo a GranCabrio, které mají být uvedeny na trh v roce 2021.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz