name | autoweek.cz

Mazda3 se představí na IAA 2013

Mazda3 se představí na IAA 2013

21.08.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mazda ve Frankfurtu představí novou generaci svého klíčového modelu. Mazda sází na nízkou spotřebu v reálném provozu. Proto Mazda3 jako jediný kompaktní vůz nejde cestou downsizingu zážehových motorů ale spoléhá na své řešení SkyActive.

Nejdůležitější model značky Mazda přišel na svět před deseti lety, kdy se v Japonsku začala vyrábět jeho první generace. Druhá generace z roku 2009 byla ještě lehčí, bezpečnější a dynamičtější. Vozy Mazda3 dosud nalezly po celém světě 3,6 milionu zákazníků.

Stejně jako Mazda6 nové generace a SUV CX5 je i nová Mazda3 navržena v designovém stylu Kodo přizpůsobeném kompaktní stavbě tohoto vozu. Aerodynamika nové Mazdy3 v provedení sedan i hatchback patří k nejlepším v segmentu.

Zcela nový interiér se vyznačuje vysokou úrovní bezpečnosti, komfortu i ergonomie. V mnoha směrech je prostornější než kabina dosavadního modelu Mazda3 a dostal optimalizované ovládací rozhraní. K nejvýznamnějším novinkám patří nový projekční displej, který Mazda nazývá Active Driving Display, a zdokonalený otočný ovladač pro obsluhu zábavních a komunikačních funkcí vozu.

Mazda zdůrazňuje, že nabízí nízkou spotřebu v reálném provozu. Proto jako jediná nehodlá v tomto segmentu nabízet downsizingový malý zážehový motor s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem. Namísto toho je nová Mazda3 je třetím modelem značky využívajícím komplex technických řešení SkyActiv. Na výběr je několik úsporných zážehových motorů o výkonu 74 až 121 kW a turbodiesel o výkonu 110 kW. Verze sedan s motorem SkyActiv-D 2,2, přímo řazenou převodovkou SkyActiv-MT a sériově dodávaným systémem i-stop má spotřebu 3,9 l/100 km a emise 104 g CO2/km.

Výbava nového modelu zahrnuje novou koncepci konektivity, která posádce zprostředkuje připojení k internetu. Systém k dosavadním řešením pro e-mail, textové zprávy a navigaci přidává možnost přenášet do vozu online obsah včetně audio feedů z Facebooku a Twitteru. Služba Aha umožní také poslech tisíce internetových rádií.

Mazda v současné době dováží všechny své vozy do Evropy z Japonska a bude tomu tak i do budoucna, protože žádného modelu neprodává takové množství, aby se vyplatila jeho produkce v Evropě.

Nová Mazda3 se v Evropě začne prodávat v říjnu.