name | autoweek.cz

MINI Roadster – osobitý design a sportovní jízdní vlastnosti
02.02.2012 | Antonín Matějka | Nové modely
Nový dvoumístný roadster značky MINI přímo navazuje na model Coupé a je rovněž nabízen ve čtyřech provedeních s moderními čtyřválcovými motory.
Každé z nich má ve svém názvu Cooper, podle slavného konstruktéra Johna Coopera. Základní model MINI Cooper Roadster je vybaven čtyřválcem 1,6 l o výkonu 122 koní, MINI Cooper SD Roadster má pod kapotou turbodiesel 2,0 l/143 k a MINI Cooper S Roadster dostal do vínku přeplňovaný čtyřválec 1,6 l vyladěný na výkon 184 koní. Špičkové provedení MINI John Cooper Works Roadster pohání opět čtyřválcový zážehový motor 1,6 l přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikováním paliva, jeho výkon je ovšem díky speciálním úpravám zvýšen až na úžasných 211 koní. Posledně jmenovaný model dosahuje největší rychlost 237 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 6,5 s. Verze MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster a MINI Cooper SD Roadster lze na přání vybavit šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí Steptronic – celá řada MINI Roadster je jinak standardně vybavena šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Ve volitelné výbavě je k dispozici také sportovní volant s páčkami řazení. MINI Roadster nabízí nevšední požitek z jízdy. Na přání dodávané tlačítko Sport (u verze MINI John Cooper Works Roadster v základní výbavě) dovoluje řidiči dodat řízení patřičně sportovní charakter. Všechny motorické verze lze navíc doplnit sportovně laděným podvozkem, který obsahuje tužší tlumiče, tlustší stabilizátory a tvrdší pružiny. Standardně dodávaný stabilizační systém DSC selektivně brzdí jednotlivá kola a snižuje výkon motoru, čímž zabraňuje smykům předních a zadních kol. Tento systém obsahuje protiblokovací brzdový systém ABS, systém EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), funkci CBC (řízené brzdění v zatáčkách) a brzdový asistent a asistent pro rozjezd do kopce. Systém DSC však také disponuje funkcemi částečného vypnutí DTC (Dynamic Traction Control) a elektronickým závěrem diferenciálu EDLC (Electronic Differential Lock Control) – u verze MINI John Cooper Works Roadster v sériové výbavě a pro všechny ostatní modelové verze ve výbavě volitelné. O ochranu cestujících se starají čelní, boční a hlavové airbagy, mimořádně pevný rám čelního okna a ochranné oblouky proti převrácení z leštěné nerezové oceli připevněné ke karoserii. Aerodynamické vyvážení modelu MINI Roadster je optimalizováno aktivním zadním spoilerem, který vyjíždí v rychlosti nad 80 km/h. Tvar skládací střechy v uzavřeném stavu evokuje klasickou tradici britských sportovních roadsterů a současně zvýrazňuje mohutné boky, které jsou typickým rysem designu vozů značky MINI. Po otevření střechy, jež se složí za dvojici sedadel, zůstává zachován uhlazený celkový výraz. Horní díl střechy je navržen tak, aby ve složeném stavu nahradil dodatečný kryt. V duchu tradice britských roadsterů je střecha černá. Díky absenci zadních sedadel může MINI Roadster nabídnout zavazadlový prostor o objemu 240 litrů. A protože se střecha sklápí za sedadla, celý ložný prostor zůstává k dispozici i při jízdě se staženou střechou. V nabídce je řada dvou nemetalických a šesti metalických barev karoserie modelu MINI Roadster. Sportovní pruhy pro kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru lze zvolit černé, stříbrné a (exkluzivně pouze u verze MINI John Cooper Works Roadster) červené a umožňují dále zvýšit osobitost daného vozu. Na přání dodávaný exteriérový paket Chrome Line obsahuje chromované obložení spodních přívodů vzduchu a zadního mlhového světla. Lehká litá kola jsou u modelu MINI Roadster součástí základní výbavy, a to ve velikostech 15, 16 nebo 17 palců, v závislosti na modelu. Ve stejných velikostech je k dispozici také široká nabídka designu různých kol, které jsou k dispozici na přání.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz