name | autoweek.cz

Nové Audi A6 allroad pro cesty i necesty

Nové Audi A6 allroad pro cesty i necesty

30.01.2012 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový allroad quattro, vycházející z kombi Avant, završuje nabídku nové generace modelové řady Audi A6. Třetí generace allroadu navazuje na prodejně úspěšné předchůdce.

První dvě generace modelu allroad quattro, představené v letech 2000 a 2006, dosáhly skvělých prodejních úspěchů a staly se vzorem pro vytváření dalších crossoverových verzí v rámci koncernu Volkswagen.

Také třetí generace Audi A6 allroad quattro rozšiřuje možnosti využití prostorného kombi A6 Avant o schopnost jízdy mimo silnice. V porovnání s předchozí generací vzrostla výkonnost, ale spotřeba paliva se snížila.

Nové Audi A6 allroad quattro je 4940 mm dlouhé při rozvoru 2910 mm. Struktura karoserie je přibližně z 20 % vyrobena z hliníkových slitin v rámci koncepce lehké konstrukce Audi ultra. V porovnání s předchozí generací se podařilo snížit hmotnost vozu až o 70 kg.

Světlomety a zadní svítilny jsou na přání k dispozici v provedeních s technologií LED. Světlomety Xenon Plus mohou být na přání vybaveny systémem adaptive light reagujícím na měnící se klimatické podmínky.

Allroad quattro má o 60 mm větší světlou výšku než A6 Avant. Další odlišnosti spočívají především v prazích s ozdobnými lištami, v širších podbězích kol a masce chladiče s vertikálními lamelami. Standardně se dodává se střešním nosičem. Kryty z legované oceli chrání spodek vozidla vpředu i vzadu a výfuková soustava končí dvojicí velkých zploštělých koncovek. Hrany podběhů kol, nárazníky a prahy jsou lakované kontrastní barvou.

Zavazadlový prostor má objem 565 l, po sklopení zadních opěradel až 1680 l.

Připraveny jsou čtyři motory V6 - jeden zážehový TFSI a tři vznětové TDI. Všechny mají zdvihový objem 3,0 l a přímé vstřikování paliva v kombinaci s přeplňováním. Mechanicky poháněným dmychadlem přeplňovaný 3,0 TFSI má 228 kW (310 k) a maximální točivý moment 440 N.m. Turbodiesel 3,0 TDI se dodává ve třech výkonových variantách 150 kW (204 k), 180 kW (245 k) a ve verzi biturbo 230 kW (313 k) s maximem točivého momentu 450, 580 nebo 650 N.m. Převodovky jsou osmirychlostní samočinná tiptronic nebo sportovní dvouspojková sedmirychlostní S tronic.

Vzduchové odpružení adaptive air suspension včetně elektronicky řízeného tlumení je součástí sériové výbavy. Ve vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 mm, tlačítkem ji však lze zvýšit o 35 mm v tzv. režimu allroad. Při pomalé jízdě si může řidič navíc zvolit režim lift, jenž ke světlé výšce přidá dalších 10 mm, díky nimž nové Audi A6 allroad quattro zvládne bez újmy i velké nerovnosti.

Prostřednictvím systému Audi drive select může řidič upravovat charakteristiku řízení, vzduchového pérování, pedálu plynu, samočinné převodovky, sportovního diferenciálu, klimatizace, osvětlení a adaptivního tempomatu ACC.

Asistenční systémy pomáhající řidiči zahrnují radarový adaptivní tempomat adaptive cruise control (ACC) s funkcí Stop & Go spolupracující s bezpečnostním systémem Audi pre sense.

Je zde i Audi active lane assist a parkovací asistent.

Standardně dodávaný ovládací systém MMI je rozšířen o funkci, která ukazuje úhel náklonu vozidla. Funkční klávesy (softkeys) jsou z leštěného hliníku. Z výbavy na přání zaujme Head-up displej a osvětlení interiéru LED.

Na vrcholu nabídky informačních a zábavních systémů je navigační systém MMI Navigation plus s pevným diskem, ovládáním prostřednictvím touchpadu (MMI touch) a systémem hlasového ovládání. Pro komunikaci s okolím je zde program Audi connect. Na přání dodávaný Bluetooth Autotelefon online zajišťuje prostřednictvím UMTS připojení k internetu, stejně jako hotspot WLAN.

Nové Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě roku 2012. Ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.