name | autoweek.cz

Nové BMW X6 – modernizované tvary a dokonalejší technika

Nové BMW X6 – modernizované tvary a dokonalejší technika

30.01.2012 | Antonín Matějka | Nové modely

Model X6 se poprvé objevil v roce 2008 na autosalonu v Detroitu a nyní se představuje jeho inovovaná verze.

Pečlivě upravené detaily dodávají novému BMW X6 při pohledu zpředu vzhled charakterizovaný exkluzivním sportovním stylem a sebevědomím. Standardní světlomety do mlhy mají nyní matné rámečky a nacházejí se v horní části vnějších přívodů vzduchu. Protože jsou umístěny výš a více na bocích, zdůrazňují šířku vozu. Přední části nového BMW X6 nápadně dominuje charakteristická maska chladiče s výraznými trojrozměrně navrženými rámečky a novým designem svislých žeber, která jsou ve spodní části zkosená. Sklon žeber je v rovině se spodní částí světlometů, čímž se vytváří další horizontální linie, jež rovněž zvýrazňuje široký rozchod a stabilní postoj nového BMW X6. Nové BMW X6 – Sports Activity Coupé je prvním vozem ve své třídě, který lze na přání místo standardních bi-xenonových světlometů vybavit adaptivními LED světlomety. Jejich čisté bílé světlo zajišťuje maximální viditelnost, zatímco jejich vysoce kvalitní vzhled představuje nové pojetí dvojitých kruhových světlometů, typických pro značku BMW. Trojrozměrně tvarované světelné kruhy adaptivních LED světlometů jsou nápadně zarovnané v horní a dolní části, a na horním okraji jsou překryty zvýrazňujícím LED světlem. Světelnými zdroji pro potkávací i dálková světla jsou LED jednotky umístěné v horizontální liště uprostřed, které dodávají světlo do reflektorů před nimi. U nového BMW X6 M jsou adaptivní LED světlomety součástí základní výbavy. Díky novému designu sdružených zadních svítilen s technologií LED se může dynamicky tvarovaná zadní část nového BMW X6 rovněž pochlubit výraznějším vzhledem. Koncové svítilny jsou nyní dvě sdružené jednotky LED, které v noci vytvářejí pro BMW charakteristický výraz homogenně osvětlenými, jasně ohraničenými plochami.

Nabídku barev pro nové BMW X6 tvoří dvě nemetalické a osm metalických barev, včetně nových barev Marrakech Brown, Orion Silver a Midnight Blue. V základní výbavě nového BMW X6 jsou také 19“ lehká litá kola, jež u osmiválcového modelu BMW X6 xDrive50i mají nový dvoubarevný design dvojitých paprsků. Řada na přání dodávaných lehkých litých kol je doplněna 20“ verzí s paprsky ve tvaru Y s dvoubarevným designem. Nabídku položek na přání pro nové BMW X6 doplňuje kapota motoru s nápadně tvarovaným vyboulením „Powerdome“, které ještě více zdůrazňuje působivý vzhled Sports Activity Coupé (není v nabídce pro Německo). Standardně dodávané kožené čalounění Nevada je nyní v nabídce také v barvě Vermilion Red. Exkluzivní rozšířené kožené čalounění Nappa lze v současné době objednat rovněž v barvách Black a Ebony White. Nové BMW X6 se v základní verzi nabízí jako čtyřmístný model. Na přání je k dispozici třímístné zadní sedadlo. Objem zavazadlového prostoru Sports Activity Coupé činí 570 litrů a sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit na 1450 litrů.

V Německu je nové BMW X6 nabízeno také v edici M Sport. Tento atraktivní soubor výbavy zahrnuje 20“ lehká litá dvoubarevná M kola s dvojitými paprsky, adaptivní LED světlomety, lesklé černé provedení lišt kolem bočních oken BMW Individual Shadow Line, černé rámečky světlometů do mlhy a krycí lišty prahů dveří s logem M. Nápadné doplňky exteriéru jsou doplněny sportovním provedením interiéru. Ten zahrnuje sportovní sedadla s elektrickým nastavováním a paměťovou funkcí, kombinaci čalounění Alcantara/kůže Nappa v černé barvě s lemováním a kontrastními švy ve stylu M, M kožený volant s páčkami řazení, oporu levé nohy M pro řidiče, pedály z nerezové oceli, obložení interiéru v černém provedení Aluminium Flywheel a černé čalounění střechy BMW Individual.
S uvedením nového BMW X6 se kombinace dokonalého vzhledu, agilních jízdních vlastností a typické účinnosti posunula na zcela novou úroveň. Zážehové a vznětové motory s technologiemi BMW TwinPower Turbo, nabízené pro model BMW X6, poskytují působivý zátah a ukázkově nízkou spotřebu paliva. Osmiválcový motor v BMW X6 xDrive50i přináší výkon 300 kW/407 k, taktéž řadový šestiválcový zážehový motor v BMW X6 xDrive35i s výkonem 225 kW/306 k zaručuje vynikající sportovní vlastnosti. Řadové šestiválcové vznětové motory modelů BMW X6 xDrive40d a BMW X6 xDrive30d poskytují výkon 225 kW/306 k, respektive 180 kW/245 k. Oba nabízejí nejen působivý sportovní výkon, ale také kombinovanou spotřebu podle normovaného cyklu EU 7,5 l/100 km u BMW X6 xDrive40d a 7,4 l/100 km u BMW X6 xDrive30d. Pro další snížení hladiny oxidů dusíku (NOx) ve výfukových plynech lze BMW X6 xDrive30d od jara 2012 na přání vybavit technologií BMW BluePerformance. Ta kromě standardního filtru pevných částic a oxidačního katalyzátoru využívá systém AdBlue se vstřikováním močoviny a pohlcovačem NOx, který snižuje množství vypouštěného oxidu siřičitého a oxidů dusíku. To znamená, že vozidlo již nyní splňuje požadavky emisní normy EU 6, která začne platit v roce 2014.

BMW X6 M50d se řadí mezi produktovou řadu BMW M Performance a díky nově vyvinutému řadovému šestiválcovému vznětovému motoru s výkonem 280 kW/381 k posunuje standardy pro výkon a účinnost. Unikátní trojité přeplňování dodává tomuto nejvýkonnějšímu sériovému řadovému šestiválcovému vznětovému motoru světa sílu, kterou pocítíte hned od začátku a která je udržována až do vysokých otáček motoru. Maximální točivý moment činí 740 Nm. Jedním z faktorů, jež přispívají k vynikající účinnosti – zejména ve vztahu k výkonu – je nová verze přímého vstřikování common-rail, jehož piezoelektrické vstřikovače pracují s maximálním tlakem 2200 barů (220 MPa). BMW X6 M50d akceleruje z klidu na 100 km/h za 5,3 s a překonává tak osmiválcové modely, přičemž kombinovaná spotřeba paliva podle normovaného cyklu EU je pouhých 7,7 l/100 km. Tato pohonná jednotka, naladění podvozku a aerodynamické vlastnosti byly upraveny s filozofií a zkušenostmi BMW M GmbH.

BMW M GmbH, specialista na silné sportovní vozy, nabízí jako doplňkový produkt BMW X6 M s osmiválcovým motorem o výkonu 408 kW/555 k, který také těží z detailních zdokonalení v oblasti designu a výbavy. BMW X6 M je vybaveno šestistupňovou samočinnou převodovkou M Sport a jeho osobitý charakter je dále podpořen zcela specificky vyvinutým podvozkem.

U všech ostatních modelů se výkon motoru přenáší standardní osmistupňovou sportovní převodovkou, jejíž součástí jsou páčky řazení na volantu. Aktivní zadní diferenciál Dynamic Performance Control je standardní výbavou u všech verzí BMW X6 jako součást inteligentního pohonu všech kol xDrive. Tento systém zajišťuje větší přesnost elektricky řízeného rozdělování výkonu, což vede k optimalizaci jízdní stability, trakce a dynamiky, jež se projeví především při sportovním projíždění zatáček. Když automobil najíždí do zatáčky, systém xDrive dodá více síly zadním kolům, tím umožní předním kolům účinněji zatočit. Aktivní zadní diferenciál Dynamic Performance Control díky neustále se měnícímu rozdělování hnacího momentu mezi zadní kola optimalizuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech a současně zvyšuje trakci ve výjezdech ze zatáček. Pro další zlepšení agility a kontroly je k dispozici také aktivní řízení (ne pro BMW X6 M50d a BMW X6 M) a Adaptive Drive (v základní výbavě modelů BMW X6 M50d a BMW X6 M) s elektronicky řízenými tlumiči a adaptivními stabilizátory omezujícími naklánění.

Progresivní charakter nového BMW X6 je podtržen širokou řadou asistenčních jízdních systémů a služeb mobility z programu BMW ConnectedDrive. Kromě BMW Head-Up displeje jsou v nabídce pro Sports Activity Coupé například systémy varování před opuštěním jízdního pruhu (není k dispozici pro verze BMW X6 M50d a BMW X6 M), ukazatel rychlostních limitů a kamerový systém Surround View včetně couvací kamery. Nové BMW X6 se vyznačuje také zdokonalenou konektivitou s chytrými telefony a hudebními přehrávači, které do systému mohou přinést řadu nových inovativních funkcí.