name | autoweek.cz

Nový Boxster

Nový Boxster

28.01.2012 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová generace dvoumístného roadsteru s motorem před zadní nápravou Porsche Boxster je lehčí, výkonnější a úspornější. Představí se na autosalonu v Ženevě a do prodeje přijde v dubnu a květnu.

Nový Boxster má zcela novou karoserii vyznačující se nízkou hmotností a zcela přepracovaný podvozek s prodlouženým rozvorem náprav, širším rozchodem kol, většími koly a elektromechanickým posilovačem řízení.

Při zachování vynikající dynamiky se současně podařilo o 15 % snížit spotřebu paliva, takže kombinovaná spotřeba je nižší než 8 l/100 km.

Vzhled nového Boxsteru se změnil především díky kratším převisům karoserie, posunutí spodního okraje čelního skla dopředu, opticky snížené karoserii a výraznějším liniím.

Prostor pro posádku může být uzavřen přepracovanou elektricky ovládanou střechou, která ve složeném stavu už nemá samostatný kryt. Vnitřní prostor je větší, lépe ergonomicky řešený a v souladu s aktuálním stylem Porsche je se šikmou, vysoko umístěnou středovou konzolí jako u modelu Carrera GT.

Nová generace bude opět nabízena ve dvou verzích - Boxster a Boxster S. Obě pohání plochý šestiválec boxer s přímým vstřikováním benzinu doplněný o systém rekuperace kinetické energie, aktivní řízení teploty a funkci start/stop. Základní verze Boxster má motor o zdvihovém objemu 2,7 l a výkonu 265 kW (195 kW). Technicky tento motor vychází z šestiválce 3,4 l verze Boxster S. Ten disponuje výkonem 315 k (232 kW). Obě verze jsou standardně vybaveny šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmirychlostní dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe).

Kombinovaná spotřeba vozu Porsche Boxster činí s převodovkou PDK 7,7 l/100 km a u Boxsteru S 8,0 l/100 km. Boxster zrychluje z klidu na 100 km/h za 5,7 s, Boxster S za 5,0 s.

Pro zvýšení dynamických schopností se pro Boxster nabízí sada Sport Chrono, jejíž součástí je poprvé také systém dynamického uložení motoru. Pro Boxster je novinkou rovněž systém vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálem.

O tom, zda se plánuje výroba Boxsteru E s elektrickým pohonem zatím Porsche nevydalo žádné zprávy.

Stejně jako dosud se bude vyrábět v hlavním závodě Porsche v Zuffenhausenu na předměstí Stuttgartu. Jeho prodej začne v dubnu. Na českém trhu bude nový Boxster k dispozici od května v Porsche Centrech v Praze a Brně.