name | autoweek.cz

Premiéra studie Škoda VisionC  v Číně

Premiéra studie Škoda VisionC v Číně

17.11.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda chce v Číně dále růst. Vrcholem prezentace značky Škoda na autosalonu Auto Guangzhou 2014 v Kuang-čou je čínská premiéra studie VisionC.

Hlavní lákadlem expozice značky Škoda na autosalonu Auto Guangzhou (20. až 29. listopadu) bude čínská premiéra designové studie VisionC. Studie čtyřdveřového kupé naznačuje budoucí design vozů Škoda. Škoda tak potvrzuje své růstové ambice na čínském trhu.

 

Jen v průběhu tohoto roku zdvojnásobila Škoda svou čínskou paletu na šest lokálně vyráběných modelů. Za prvních deset měsíců roku 2014 dodala Škoda svým zákazníků v Číně 224 600 vozů. To odpovídá nárůstu o 12,7 % oproti stejnému období minulého roku. S produktovou ofenzívou a výstavbou lokálních výrobních kapacit chce Škoda zvýšit svůj prodej v Číně na více než 500 000 vozů ročně.

 

„Jako největší trh značky Škoda je Čína důležitým pilířem naší mezinárodní růstové strategie,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „V posledních letech jsme nabídku našich modelů postupně rozšiřovali a úspěšně rozvíjeli známost a image značky. V následujících letech chceme naši pozici dále posilovat a počet vozů dodávaných čínským zákazníkům dále zvyšovat. Vedle funkčních vlastností přitom sázíme také na moderní, emocionální tvarosloví našich vozů. Tím vycházíme vstříc vyšším nárokům našich zákazníků a současně tak oslovujeme nové segmenty trhu. Designová studie Škoda VisionC ukazuje, jakým směrem se bude design značky Škoda rozvíjet,“ dodal Eichhorn.

 

Vedle studie Škoda VisionC prezentuje automobilka v Kuang-čou v posledních měsících výrazně obnovenou čínskou modelovou paletu. Nabídka v Číně v současné době zahrnuje celkem osm modelů: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti, Yeti 4x4, Superb a Superb Combi. S výjimkou modelů Yeti 4x4 a Superb Combi se všechny vyrábí v Číně.

 

Nejprodávanějším modelem je i v Čině Octavia. V květnu byla na čínský trh uvedena nová Octavia. Čínská produkce probíhá ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen (SVW) v automobilce v Ning-po. Nová Octavia se v Číně prodává se dvěma zážehovými motory 1,4 TSI a 1,6 l.

 

Na čínský trh byla v letošním roce uvedena také Škoda Rapid Spaceback, hatchback, odvozený od modelu Rapid, prodávaného v Číně od roku 2013. Rapid je v Číně druhou nejsilnější modelovou řadou značky.

 

Jako třetí nový model letos na čínský trh vstoupila městská verze kompaktního SUV Škoda Yeti. Lokálně vyráběná Škoda Yeti s rozvorem prodlouženým o 6 cm může mít rezervní kolo namontované také zvenku na pátých dveřích. V Číně je model Yeti v nabídce se třemi zážehovými motory 1,6 l, 1,4 TSI a 1,8 TSI.

 

V polovině roku 2013 byl důkladně modernizovaný model Škoda Superb v obou karosářských verzích Superb a Superb Combi.

 

Škoda je v Číně úspěšná od roku 2007

Škoda je v Číně přítomná od roku 2007. Dosud svým čínským zákazníkům dodala 1,2 milionu vozů. Prvním lokálně vyráběným modelem se v roce 2007 stala Škoda Octavia. V roce 2008 následovala Fabia a v roce 2009 Superb. Roku 2013 byl uveden model Yeti, nejprve jako importovaný, od konce roku 2013 pak jako lokálně vyráběný ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Od začátku roku 2013 je na čínském trhu kompaktní model Rapid. V roce 2014 následovaly nová Octavia, Rapid Spaceback a Yeti v městské verzi. Jako importovaný model nabízí značka vůz Škoda Superb Combi.

 

Od roku 2010 je Čína nejsilnějším trhem značky Škoda. Od vstupu značky na čínský trh sjelo z linek automobilky Shanghai Volkswagen zhruba 1,1 milionu vozů značky Škoda. To odpovídá zhruba 10 % z celkových 10 milionů vozů celkem vyrobených v SVW od roku 1983.

 

Vozy značky Škoda se v současné době vyrábí ve třech čínských závodech: Ning-po, An-tching a I-čeng.