name | autoweek.cz

Škoda Karoq také z Osnabrücku

Škoda Karoq také z Osnabrücku

30.04.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto našla krátkodobé řešení pro prodlužující se dodací lhůty svých vozů. Vzhledem k přetížení svých výrobních kapacit v České republice přesune koncem letošního roku část výroby kompaktního SUV Karoq do Osnabrücku, kde se už lakují karoserie pro model Fabia.
Škoda Auto se dostala do závažných problémů zásluhou svých úspěchů. O její nové modely, především nová SUV Kodiaq a Karoq, je tak velký zájem, že je nestačí vyrábět a u některých modelů je dodací lhůta 8 až 10 měsíců. Proto bylo nutné hledat řešení. Nepůjde ale o přesun výroby modelu Superb do Emdenu, proti němuž se bouřili odboráři, neboť také tento závod Volkswagenu je kapacitně plně vytížen.
 
Řešení se našlo v přesunu části produkce modelu Karoq do závodu v Osnabrücku na severozápadě Německa. Jde o bývalou karosárnu Karmann, kterou po bankrotu v roce 2009 převzal Volkswagen. Pracuje tam asi 2300 zaměstnanců na výrobě vozů Volkswagen Tiguan, Porsche Cayenne a Porsche Caymman. Od roku 2016 se zde také lakují karoserie pro Škodu Fabia. Ještě letos by odtud mělo vyjet prvních 2500 Karoqů. Uvedl to deník Osnabrücker Zeitung, který o přípravě výroby vozů Škoda informuje průběžně už od poloviny března.
 
Část výroby modelu Karoq se do Osnabrücku přesune na dobu, než se podaří zprovoznit novou lakovnu v Mladé Boleslavi. Poté se produkce Karoqu vrátí do Mladé Boleslavi. Model Karoq se vyrábí v Kvasinách (spolu s modely Kodiaq a Superb a vozem Seat Ateca), ale vzhledem k potřebě rozšíření výrobní kapacity tohoto modelu se výroba v polovině ledna rozšířila i do Mladé Boleslavi.
 
Škoda Auto se v Mladé Boleslavi navíc musí připravit i na další rozšíření, protože během příštího roku by se zde měl začít vyrábět třetí model nové generace SUV, malý městský crossover vycházející z konceptu Vision X, představeného nedávno na autosalonu v Ženevě. Počínaje rokem 2020 se zde také začne výroba prvního modelu Škoda s plně elektrickým pohonem, který by měl vycházet z konceptu Vision E, předváděného v loňském roce.