name | autoweek.cz

Toyota připravuje šest elektromobilů
17.06.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Toyota zveřejnila plán svého vstupu mezi výrobce elektromobilů. V období 2020 až 2025 hodlá uvést na trh šest vozidel s elektrickým pohonem a akumulátory. Už v příštím roce chce dokonce představit první vůz s revolučním polovodičovým akumulátorem.
Toyota zveřejnila své dlouhodobé plány reagující na globálně rostoucí poptávku po elektromobilech s akumulátory. Do roku 2025 uvede šest vozidel s plně elektrickým pohonem nejprve v Japonsku, poté v Číně a následně i v USA a Evropě.
Toyota až dosud byla na čele vývoje elektrického pohonu ve vozidlech napájených palivovými články a v plug-in hybridních vozidlech. Plně elektrický pohon s akumulátory ale vývojáři Toyoty dosud odmítali jako neefektivní. Nyní se tedy vše mění a šéf výzkumu a vývoje Toyoty Šigeki Teraši představil plány rovnou šesti vozidel s elektrickým pohonem a akumulátory.
Jeden z nových modelů už byl ohlášen před pár dny - kompaktní crossover, který Toyota vyvíjí společně se Subaru. Z této spolupráce vzejde modulární platforma e-TNGA, která bude využita v pěti dalších modelech. Tato platforma umožňuje uložení trakčního elektromotoru vpředu a pohon předních kol nebo vzadu a pohon zadních kol, případně kombinaci obou a pohon všech kol. Neměnná v platformě bude pozice předních sedadel a umístění akumulátorů, ovšem délka rozvoru bude proměnlivá.
Dalších pět připravovaných vozů Toyota s elektrickým pohonem bude malé auto, vyvíjené ve spolupráci se Suzuki a Daihatsu, menší crossover, kompaktní sedan, minivan a SUV střední třídy.
Největším překvapením Terašiho prezentace ovšem je ohlášení, že ještě před zahájením Olympijských her v Tokiu v roce 2020 Toyota představí první automobil vybavený pevným akumulátorem. Na jeho vývoji intenzivně pracují technici po celém světě už mnoho let jako na ideálním řešení problémů elektrického pohonu. Polovodičové akumulátory, pracující s polymery, by měly být lehčí a levnější než tradiční lithio-ionové akumulátory s elektrolytem.
Z prezentace také není jasné, jaká bude budoucnost vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, do jejichž vývoje Toyota investovala obrovské prostředky, ale kompaktní sedan Mirai se prodává jen ve velmi malém počtu pouze v několika málo zemích, v nichž je dostupné tankování vodíku.
Toyota až dosud byla na čele vývoje elektrického pohonu ve vozidlech napájených palivovými články a v plug-in hybridních vozidlech. Plně elektrický pohon s akumulátory ale vývojáři Toyoty dosud odmítali jako neefektivní. Nyní se tedy vše mění a šéf výzkumu a vývoje Toyoty Šigeki Teraši představil plány rovnou šesti vozidel s elektrickým pohonem a akumulátory.
Jeden z nových modelů už byl ohlášen před pár dny - kompaktní crossover, který Toyota vyvíjí společně se Subaru. Z této spolupráce vzejde modulární platforma e-TNGA, která bude využita v pěti dalších modelech. Tato platforma umožňuje uložení trakčního elektromotoru vpředu a pohon předních kol nebo vzadu a pohon zadních kol, případně kombinaci obou a pohon všech kol. Neměnná v platformě bude pozice předních sedadel a umístění akumulátorů, ovšem délka rozvoru bude proměnlivá.
Dalších pět připravovaných vozů Toyota s elektrickým pohonem bude malé auto, vyvíjené ve spolupráci se Suzuki a Daihatsu, menší crossover, kompaktní sedan, minivan a SUV střední třídy.
Největším překvapením Terašiho prezentace ovšem je ohlášení, že ještě před zahájením Olympijských her v Tokiu v roce 2020 Toyota představí první automobil vybavený pevným akumulátorem. Na jeho vývoji intenzivně pracují technici po celém světě už mnoho let jako na ideálním řešení problémů elektrického pohonu. Polovodičové akumulátory, pracující s polymery, by měly být lehčí a levnější než tradiční lithio-ionové akumulátory s elektrolytem.
Z prezentace také není jasné, jaká bude budoucnost vozidel s elektrickým pohonem napájeným palivovými články, do jejichž vývoje Toyota investovala obrovské prostředky, ale kompaktní sedan Mirai se prodává jen ve velmi malém počtu pouze v několika málo zemích, v nichž je dostupné tankování vodíku.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz