name | autoweek.cz

VW výrazně zvyšuje evropský prodejní cíl pro elektromobily

VW výrazně zvyšuje evropský prodejní cíl pro elektromobily

07.03.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncern Volkswagen chce v Evropě prodávat víc elektromobilů své klíčové značky. V roce 2030 by to mělo být nejméně 80 % všech vozidel registrovaných v regionu plně elektrických. Předchozí cíl, představený v roce 2021, byl 70 %.

„To je nejambicióznější cíl ze všech značek. Ale vždy jsme ve skupině hráli vůdčí roli, pokud jde o tyto záležitosti, a cítíme povinnost klást naše cíle tak vysoko,“ říká ředitel značky New Mobility Thomas Ulbrich. Pro trhy v Číně a USA zůstává cíl 50 % elektromobilů oznámený v roce 2021.

 

Loni byl podíl čistě elektricky poháněných vozidel od značky Volkswagen Osobní vozy něco málo přes 10 %. „Nový cíl je extrémně ambiciózní. Tato cesta ukazuje náš závazek vůči strategii elektrifikace,“ řekl Ulbrich.

 

VW chce dosáhnout větší prodej elektromobilů modelovou ofenzívou rodiny ID. Volkswagen nedávno představil facelift svého kompaktního elektromobilu ID.3 mnohem dřív než je obvyklé. Elektrický protějšek Passatu ID.7 bude představen v příštích týdnech. Cenově dostupné malé auto ID, vycházející z konceptu ID.Life, je plánováno na polovinu dekády. „Volkswagen vždy cítí nejsilnější vazbu k první polovině svého jména. Náš základní BEV uvedeme na trh za cenu nižší než 25 000 eur,“ vysvětlil Ulbrich. (25 000 eur odpovídá 590 000 Kč)

 

V roce 2022 Volkswagen vykázal celosvětový prodej 330 000 plně elektricky poháněných vozů, což ve srovnání s předchozím rokem představovalo zvýšení o 23,6 %. Od předání prvního ID.3 zákazníkovi v září 2020 dodala značka po celém světě více než 580 000 vozů z rodiny ID. S přibližně 170 000 vozy, dodanými zákazníkům v roce 2022, bylo číslem 1 ve světě elektromobilů pro koncern Volkswagen SUV střední velikosti ID.4.