name | autoweek.cz

Bonett otevřel novou plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodě

Bonett otevřel novou plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodě

22.12.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Bonett otevřel další plnicí stanici CNG v Havlíčkově Brodu, kterou mohou využívat nejen osobní auta, ale také autobusy a nákladní vozy. Aktuálně má v portfoliu 23 stanic a chystá další. Do konce roku 2017 chce mít Bonett až 40 stanic.
Společnost Bonett pokračuje v rychlém tempu rozšiřování vlastní sítě plnicích stanic CNG v České republice. Krátce po Hradci Králové a Plzni otevřela další stanici v Havlíčkově Brodu. Stojí v areálu čerpací stanice OMV v Masarykově ulici směrem na Kolín. Vznikla jako reakce na přání tamější radnice, která chtěla pořídit čtyři nové ekologické autobusy na CNG, neměla je však kde plnit.
 
„Bonett vyšel havlíčkobrodské radnici vstříc a zainvestoval zcela novou stanici, jejíž kompresní kapacita 200 m3/h a zásobníky na téměř 1500 m3 plynu zajistí dostatečně rychlé plnění nejen pro osobní vozy, ale i pro autobusy a nákladní vozy,“ popisuje místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment Václav Holovčák.
 
Bonett vybudoval stanici pro dopravní podnik pro plnění autobusů i v nedaleké Jihlavě, kde provozují 13 autobusů na CNG.
 
Před dokončením jsou i plnicí stanice v Hodoníně, kterou řidiči naleznou přímo u stanice Shell v Brněnské ulici, a také v Turnově a Náchodě. Nejbližší plány počítají i s výstavbou dalších dvou stanic v Praze a nových stanic na dálnici D5 i D1.
 
„Bonett již do vlastní infrastruktury investoval přes 200 milionů korun, dalších zhruba 150 milionů proinvestujeme v příštím roce,“ říká Václav Holovčák.
 
Na přelomu roku má síť Bonett 23 stanic na CNG, čímž potvrzuje své vedoucí postavení. Pokračovat v tempu výstavby bude Bonett i v příštím roce, kdy by chtěl mít kolem 40 plnicích stanic. Vedle stavby nových plnicích stanic Bonett investuje nemalé peníze i do modernizace a posílení kapacit stávajících plnicích stanic.
 
„Uvědomujeme si, že s tím, jak roste obliba CNG v České republice, dostávají se některé stanice na hranice svých technických možností z hlediska komfortu plnění,“ přiznává Václav Holovčák. Kompletní rekonstrukcí prošla například plnicí stanice v Brandýse nad Labem. Její kapacita byla navýšena na téměř 200 m3/h a zdvojnásobila se i kapacita zásobníků. Stejným kompletním posílením a rekonstrukcí projde do poloviny 2017 i plnicí stanice v Žebráku u dálnice D5.
 
Rekordmanem ve zvyšování výkonu se stala plnicí stanice v Kladně, kterou využívá tamní dopravní podnik, který rozšiřuje svou flotilu autobusů na CNG. Kombinace velkého výkonu a největšího skladu CNG v České republice pro plyn o objemu 2100 m3 dělá z kladenské stanice jednu z největších plnicích stanic v ČR. „Chtěli jsme posílit výkon stanice, proto jsme navýšili počet kompresorů a tím i zdvojnásobili kapacitu kladenské plnicí stanice na výkon kompresorů 1000 m3/hodinu,“ shrnuje Václav Holovčák.