name | autoweek.cz

BYOD není vhodnou variantou k obsluze kritických podnikových systémů
05.08.2014 | Vladimír Rybecký | Trendy
Panasonic nepovažuje trend BYOD, tedy možnost přinést si své vlastní zařízení, jako dobrou volbu pro podniky a jejich mobilní pracovníky, kteří jsou závislí na mobilních zařízeních a ICT technologie jsou klíčové pro jejich primární pracovní procesy.
Snaha uspořit na koncových zařízeních může vést až ke zvýšení nedostupnosti firemních IT prostředků pro klíčové pracovníky.
BYOD se v podnicích stává stále více populární po celém světě. BYOD (Bring Your Own Device) znamená, že si zaměstnanci nosí svá vlastní "chytrá" zařízení (jako jsou notebooky, smartphony, wi-fi routery apod.) do firemního prostředí. To na jednu stranu přináší zvýšení efektivity a rychlejší použití nových technologií, ale na druhé straně jde o významný zásah do tradičních struktur firemní informační bezpečnosti s vyšší mírou rizika pro správu dat, ochranu zařízení a řídících procesů.
Podle společnosti Gartner asi polovina všech organizací bude do roku 2017 využívat BYOD jako nedílnou součást svého ICT řešení. Nicméně, tento koncept se zatím v západní i střední Evropě příliš rychle nerozšiřuje, a to především z bezpečnostních důvodů.
„BYOD má motivovat profesionály a dát jim možnost používat zařízení, které předpokládají, že je nejvhodnější pro jejich práci. I když tento přístup může fungovat v některých sektorech, běžné spotřebitelské notebooky, tablety a chytré telefony nejsou vhodné pro všechny úkoly zaměstnanců. Díky tomu je využití konceptu BYOD v kombinaci s mobilními profesionály neefektivní,“ říká marketingový manažer společnosti Panasonic Computer Product Solutions Jan Šplíchal.
Panasonic Toughbook vyvíjí vysoce odolné a výkonné podnikové notebooky a tablety pro zaměstnance, kteří musí pracovat mimo běžné kancelářské prostředí a v různých podmínkách. Oblasti, v nichž tito profesionálové pracují, zahrnují například maloobchodní prodej, sociální služby, logistiku a dopravu, servis a údržbu, výrobu, inspekční činnosti a řadu dalších profesí.
V případě, že nastanou problémy v běžném kancelářském prostředí, může IT oddělení rychle zasáhnout. To ale většinou není možné, pokud problém nastane u mobilního pracovníka v terénu. Selhání či snížená funkčnost mobilního zařízení vede k silné frustraci, ztrátě času a v některých případech i ztrátě prodeje. To může mít také vážné důsledky pro základní obchodní procesy organizace.
Cílem zaměstnavatelů je zajistit růst svého podnikání a k tomu je třeba, aby jejich zaměstnanci měli vždy nejvhodnější nástroj pro svou práci. Skutečnost, že spotřebitelská zařízení mají atraktivní design nebo atraktivní jméno nemá žádnou souvislost s tím, jak jsou schopna dostát pracovním povinnostem.
Spotřební elektronika často není vhodná pro určité typy zaměstnání. Navíc pracovní verze notebooků a tabletů nabízejí funkce a záruky, které spotřebitelské modely nemají, ale pro práci jsou nezbytné. Mezi ně patří dlouhá životnost baterie, čitelnost displeje na přímém slunečním světle, ergonomie, možnost rozšiřování, odolnost proti nárazům a vlhkosti a další funkce.
Pokud je firma schopna poskytnout vhodné pracovní zařízení, nejen tím zvyšuje produktivitu, ale také eliminuje tradiční obtíže a nebezpečí konceptu BYOD, jako například náročnější správu různých zařízení či jejich odpovídající zabezpečení. Proto lze jen poradit, aby se k popularizované vlně BYOD přistupovalo s přiměřeným stupněm zdravého podezření.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz