name | autoweek.cz
Carlos Tavares ospravedlňuje Leapmotor
17.05.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Šéf Stellantisu Carlos Tavares byl v televizní politické relaci na France 2 dotazovzán na jeho odměnu, ale také na dohodu, kterou začátkem týdne podepsal s čínským výrobcem Leapmotor o výrobě čínských aut v Evropě.
Nejvyšší představitel skupiny Stellantis Carlos Tavares se rozhodně nevyhýbá novinářům a je při tom ochoten opakovaně odpovídat i na velmi nepříjemné otázky. Proto neváhal postavit se ostré kritice v televizním pořadu L'Évènement na France 2 věnovaném evropským volbám. Terčem kritiky je především jeho gigantická odměna, která z něj činí nejlépe placeného manažera v automobilovém průmyslu. Carlos Tavares se vrátil ke své obvyklé obraně: „Moje odměna je z 90 % indexována podle výsledků společnosti. Kdyby výsledky Stellantisu byly horší, můj plat by byl nižší.“
Tavares se také dostal pod palbu kritiky kvůli jeho nedávnému podpisu dohody s čínským Leapmotorem. Na základě této dohody bude Stellantis vyrábět a distribuovat modely od čínského výrobce po celém světě kromě Číny. Děje se tak v době, kdy Evropu děsí čínský vliv na západní automobilový průmysl. Šéf Stellantisu naznačil, že „všechna auta exportovaná Leapmotorem budou vyrobena prostřednictvím společnosti kontrolované Stellantisem.“
Dohodu také odůvodnil technologickým přínosem. Distribuce a výroba Leapmotors podle Tavarese Stellantisu umožní učit se rychleji a přitom vydělávat. Přínosem bude integrace nových výrobních procesů ve Stellantisu a marže z vyráběných a prodávaných čínských automobilů.
Tavares vyjádřil i svůj názor na čínskou ofenzívu, stejně jako reakce Evropy a Spojených států na ni. Pro Tavarese je 100% daň na dovoz aut z Číny, zavedená Joe Bidenem, „velkou pastí“. Podle Tavarese je protekcionismus izolacionistický a vytváří inflaci pro zemi, která se stahuje do své bubliny. Na druhou stranu je tu nedostatek síly EU. Podle šéfa Stellantisu „EU nemůže soutěžit s Čínou ani se Spojenými státy, pokud neuděláme další konsolidační kroky.“ S myšlenkou postupné federalizace EU ale asi ne každý souhlasí.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz