name | autoweek.cz

Audi A6 s elektrifikovaným pohonem

Audi A6 s elektrifikovaným pohonem

05.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu v Ženevě se představuje pátá generace Audi A6, která přenáší nejmodernější techniku ze špičkového modelu A8 do prémiové vyšší střední třídy. Nechybí ani mild hybridní pohon.
Od roku 1994, kdy se Audi 100 proměnilo v A6, prošla původně střední modelová řada značky mnoha proměnami. Příchod nové generace není zajímavý ani tak proměnou vzhledu a moderním designem s ostře řezanými konturami. Tím hlavním je výrazný posun v nabízené technice.
 
Autonomní jízda 3. stupně - pokud to legislativa dovolí
Audi A6 nabídne možnost autonomní jízdy už ve 3. stupni podle tradičního dělení SAE. V tom se blíží nejexkluzivnějšímu modelu značky Audi A8 nebo fastbacku A7. Samozřejmě i zde je ale možnost využití této techniky limitována legislativou: ruce řidiče stále musejí zůstat na volantu.
 
Do jisté míry ale tyto technické vymoženosti zasahují i do designu, protože stále významnější roli na podobě vozu má mnoho snímačů - pět radarů, 12 ultrazvukové senzory, lidar a pět kamer.
 
Souhra všech nových technologií samozřejmě pozdvihuje bezpečnost vozu na podstatně vyšší úroveň, nicméně Audi tvrdí, že by bylo možné dosáhnout ještě mnohem víc, pokud by tomu nebránily předpisy. Jednou z funkcí, která je povolená, je možnost samočinného zaparkování a vyparkování vozu pomocí aplikace myAudi v chytrém telefonu.
 
Ocel i hliník
Nová generace je o 7 mm delší než odcházející model - 4939 mm. Zavazadlový prostor má objem 530 l. Nosná struktura je vyrobena z kombinace vysokopevnostních ocelí a hliníku, což zvyšuje její tuhost a snižuje hmotnost. Podvozek poskytuje možnost volby z klasického s ocelovými pružinami, sportovnější s tužší charakteristikou ocelových pružin, kombinací pružin s aktivními tlumiči a vzduchové pérování. Jedním z hlavních benefitů nové generace Audi A6 má být lepší ovladatelnost. Dopomáhá tomu řízení s proměnlivým převodovým poměrem, systémem natáčení zadních kol a u verzí quattro i aktivní zadní diferenciál.
 
Motory se systémem Mild hybrid a 48 V okruhem
Audi přichází se dvěma třílitrovými šestiválci - vznětovým a zážehovým. Oba jsou vybaveny elektrickou sítí 48 V a mild hybridním (částečně hybridním) systémem s motorgenerátorem, který přes převod s klínovým řemenem pomáhá spouštět motor po jeho vypnutí, které může nastat nejen při zastavení, ale i při ustálené pomalé jízdě. V případě zpomalování pracuje jako generátor a dobíjí lithio-ionový akumulátor. Vůz je vybaven i tradičním spouštěčem s pastorkem, ale ten se využívá jen při studených startech. U připravované verze se dvoulitorvým zážehovým motorem bude tento systém pracovat i se 12 V obvodem.
 
Zážehový motor 3,0 TFSI má výkon 250 kW (340 k). Turbodiesel 3,0 TDI může být naladěn na výkon 170 kW (231 k) nebo 210 kW (286 k). Alternativou bude vznětový čtyřválec 2,0 TDI dosahující výkon 150 kW (204 k). Motory 3,0 TFSI a 2,0 TDI jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Pohon všech čtyř kol je zde řešen mezinápravovou spojkou v systému quattro Ultra. Motory 3,0 TDI spolupracují s osmistupňovou samočinnou převodovkou s měničem Tiptronic a mají quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem.
 
S on-line mapami od HERE
Z interiéru se vytratila většina tradičních ovladačů a nahradily je dva dotykové displeje s haptickou reakcí. V základní verzi jsou oba 8“, u vyšších výbav s navigací má vrchní rozměr 10,1“. Ovládání komfortních funkcí samozřejmě využívá i osvědčený systém MMI nejnovější generace. Audi v nové A6 nabízí navigaci se špičkovým on-line mapovým systémem od firmy HERE, kterou společně zakoupily automobilky Audi, BMW a Daimler.
 
Nové A6 se vyrábí v závodě v Neckarsulmu. Zahájení prodeje se plánuje na červen. Verze Avant s karoserií kombi by se měla představit ještě letos. Jen pro čínský trh bude připravena i varianta s prodlouženým rozvorem náprav.
 
Prémiová vyšší střední třída v Evropě
  2017 (ks) 2016 (ks) 17/16 (%)
1. Mercedes-Benz třída E 127 989 99 311 +28,9 %
2. BMW řada 5 110 038 81 273 +35,4 %
3. Audi A6 79 005 93 601 -15,6 %
5. Audi A5 61 366 43 579 +40,8 %
4. Volvo S90/V90 54 472 10 980 +396,1 %
6. Jaguar XF 12 394 15 914 -22,1 %