name | autoweek.cz

Audi zvyšuje účinnost e-tronu

Audi zvyšuje účinnost e-tronu

30.11.2019 | | Aktuality

Audi uvádí technickou modernizaci svého prvního elektromobilu e-tron. Získává o 25 km delší dojezd.
Poměrně brzy po zahájení výroby prvního elektromobilu značky Audi se inženýrům podařilo dosáhnout jeho dalšího zlepšení hospodárnosti. Úpravy se týkají softwaru, optimalizovaného hardwaru v měniči a zvýšení účinnosti. Audi e-tron díky to mu na jedno nabití akumulátorů ujede až 436 km podle WLTP, takže jeho dojezd je o 25 km delší. Technická modernizace se týká všech verzí, včetně nově uváděného modelu e-tron Sportback.
 
Akumulátory vozu e-tron 55 quattro mají využitelnou kapacitu 86,5 kWh z celkové kapacity 95 kWh. SUV Audi e-tron 55 quattro pohání trakční elektromotor, který má výkon 230 kW a točivý moment 540 N.m. Dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s a největší rychlosti 190 km/h. Očekává se, že Audi e-tron 50 bude mít dojezd až 336 km (podle WLTP), zatímco 50 Sportback by měl dosáhnout až 347 km.
 
Cena modelu Audi e-tron 55 quattro od 2 122 900 korun, zůstává beze změny. Prodej vozů Audi e-tron 50 a Audi e-tron Sportback 50 bude v České republice zahájen v nejbližších týdnech, kdy budou oznámeny i české ceny. V nabídce bude i sada prvků vnější výbavy S line.
 
Audi v příštích pěti letech investuje celkem 37 miliard eur na výzkum, vývoj. Z toho je 12 miliard naplánováno na elektromobilitu. Do roku 2025 chce Audi nabídnout více než 30 elektrifikovaných modelů, z toho 20 plně elektrických. Ingolstadt chce dosáhnout přibližně 40 % svého celosvětového prodeje plně elektrickými a hybridními automobily. Společně s Porsche Audi vyvíjí architekturu PPE pro velká elektricky poháněná vozidla a spolu s Volkswagenem vyvíjí modulární systém E-drive na bázi platformy MEB.
 
Společnost již zahájila plán transformace pro financování tak velkých investic potřebných k přizpůsobení obchodního modelu uvedení elektromobility. Program zvyšování zisku má do roku 2022 uvolnit celkem 15 miliard eur na investice do budoucnosti. Zároveň chce tato dceřiná společnost VW do roku 2025 snížit počet pracovních míst o 9500, pokud možno prostřednictvím fluktuace a nového programu předčasného odchodu do důchodu. Současně má Audi v nadcházejících letech najmout až 2000 nových odborníků v oblasti elektromobility a digitalizace.