name | autoweek.cz

Hyundai chce být dvojkou na českém trhu

Hyundai chce být dvojkou na českém trhu

24.01.2020 | Antonín Matějka | Aktuality

Martin Saitz, generální ředitel Hyundai Motor Czech, představil v tomto týdnu novou generaci kompaktního modelu i10 a zároveň přiblížil novinářské veřejnosti globální strategii jihokorejské automobilky do konce tohoto desetiletí.

Hlavním cílem této strategie je především technická inovace veškerých produktů značky Hyundai a jejich přínos k pokroku lidstva a ochrany naší planety, a to vše ve spojitosti s firemní filozofií maximální vstřícnosti k zákazníkům na jednotlivých kontinentech a trzích. Automobilka Hyundai by již do konce letošního roku chtěla nabízet více než 75 % svých modelů v elektrifikované verzi (mild hybrid, hybrid, plug-in hybrid, elektromobil, FCEV vůz s palivovými články) a do roku 2025 by chtěla na trh uvést 44 různých elektrifikovaných modelů. V roce 2025 by měl podle Martina Saitze patřit Hyundai mezi trojici největších výrobců elektromobilů a FCEV vozů na světě (roční produkce 670 000 automobilů) a významným top dodavatelem elektromobilů v Evropě. Do mobility budoucnosti investuje Hyundai v příštích pěti letech 47 miliard euro a značné finance uvolní do roku 2030 i do dalšího vývoje osobních a nákladních automobilů poháněných palivovými články. Hyundai dokonce již představil první nákladní FCEV automobil určený pro švýcarský trh a počítá s objednávkou až 1500 těchto vozů. Pro výrobu osobních vozů s nulovými emisemi vyvinula jihokorejská automobilka zcela novou globální modulární podvozkovou platformu s označením E-GMP (poprvé představena v koncepčním modelu Hyundai 45), na jejímž základě by se v dohledné době měly stavět další elektrické modely Hyundai s dojezdem více než 300 nebo 480 kilometrů.

Na evropském trhu bylo v loňském roce registrováno 550 000 vozů Hyundai, což představuje další prodejní rekord za posledních pět let v řadě. V České republice zaregistrovala společnost Hyundai Motor Czech 19 384 nových vozů a obsadila 3 místo za značkami Škoda a Volkswagen. Letos by chtěl Hyundai i přes predikovaný pokles odbytu osobních vozů opět atakovat hranici 20 000 vozů a stát se dvojkou na českém automobilovém trhu. Přispět by k tomu měl podle Martina Saitze i zcela nový model i10 přinášející v líbivém, stylovém designu moderní techniku a nadstandardní bezpečnostní výbavu. Hyundai i10 vyvinutý výhradně pro evropský trh je nabízen se dvěma zážehovými motory (tříválec 1,0 MPi/67 k a čtyřválec 1,2 MPi/84 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou, nebo na přání s pětistupňovou automatizovanou převodovkou. V blízké budoucnosti se představí i sportovně laděná verze i10 N Line s motory 1,2 MPi/84 k a 1,0 T-GDI/100k. Akční cena základního modelu i 10 s výbavou START začíná na 219 990 korunách.