name | autoweek.cz

Hyundai i30 a Santa Fe v nové podobě

Hyundai i30 a Santa Fe v nové podobě

04.06.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na výstavě Autotec & Autosalon Brno 2010 Hyundai uvedl rovnou dvě české premiéry modernizovaných verzí dvou ze svých nejprodávanějších modelů - i30 a Santa Fe.

Poprvé při prezentaci novinek v Brně spojili své síly dovozce Hyundai Motor Czech (HMC) a výrobce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).

 

Hyundai i30

Modelová řada i30 se stala prvním vozem Hyundai vyráběným v Evropě ve výrobním závodu Nošovice v České republice. Během tří let bylo v Evropě prodáno téměř 200 000 vozů i30 v obou verzích karoserií - jako pětidveřový hatchback i kombi CW.

Modernizovaná podoba nejprodávanějšího modelu přichází s upraveným designem, bohatší výbavou a motory s nižšími emisemi. Nová podoba i30 se příliš neodchyluje od originálního designu, přičemž změny zdůrazňují především stávající estetické kvality vozu. Nově tvarovaná maska chladiče a vstupy vzduchu odpovídají nové firemní identitě značky Hyundai symbolizované šestiúhelníkovou maskou chladiče. Nově tvarovaný nižší nárazník a hranatější otvory pro světlomety do mlhy dále zlepšují vzhled přední části vozu. Nově tvarovaná je chromovaná lištou s logem Hyundai, rozšířené boční lišty a zadní nárazník.

S příchodem faceliftované řady i30 Hyundai rozšířil výbavu ekologické verze modelu i30 Blue o pneumatiky s nízkým valivým odporem.

Modernizovaný i30 navíc nabízí zcela nový program 5 Years Triple Care, který zahrnuje 5 let záruky na celý vůz bez omezení počtu najetých km, 5 let asistenční služby v celé EU a 5 let bezplatných kondičních prohlídek. Prodej nové verze modelu i30 začíná v červnu.

 

Hyundai Santa Fe

Rovněž historicky nejprodávanější SUV v České republice (za 10 let se jej prodalo přes 6400 kusů) přichází na český trh v modernizované podobě s upraveným designem exteriéru i interiéru a zdokonalenou technikou, která zahrnuje zcela nový vznětový motor, modernizované zážehové motory, novou šestirychlostní samočinnou převodovku a úpravy na podvozku vedoucí k lepší ovladatelnosti a vyššímu komfortu.

Od uvedení modelové řady Santa Fe na trh bylo na celém světě prodáno více než dva miliony těchto vozů. Hyundai nyní vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. V posledních letech došlo k posunu v poptávce po vozech SUV od vysokovýkonných a drahých vozidel směrem k hospodárnějším modelům, které si zachovávají svou praktičnost.

Modernizovaný model přináší jen malé evoluční změny designu. Všechny vnější výlisky karoserie zůstávají beze změn. Mezi novinky patří nová maska chladiče se třemi příčkami místo dvou u předchůdce, nové přední a zadní nárazníky, nové projekční světlomety, nové přední mlhové světlomety, nové zadní sdružené svítilny a nové tvarování bočních prahů. Nová jsou i sériově dodávaná kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky. Záď zdobí sportovnější koncovky výfuku a podélné střešní nosiče kladou menší odpor proudícímu vzduchu. Vrcholná výbava Elegance je vybavena xenonovými světlomety. K dalším inovacím pro vyšší hospodárnost provozu patří zadní spoiler, který snižuje aerodynamický odpor, a pneumatiky s příměsí siliky a se sníženým valivým odporem.

V reakci na trend zmenšování zdvihového objemu motorů nabízí modernizovaná řada Santa Fe vznětový čtyřválec 2,2 litru s výkonem 145 kW (197 k) a zážehový čtyřválec 2,4 litru o výkonu 128 kW (174 k).

Modernizované vozy Santa Fe dosahují nižší spotřeby paliva i nižších emisí, např. díky novému systému řízení alternátoru, který je odpojován při sešlápnutí pedálu spojky (pouze u modelů s přímo řazenou převodovkou), aby se snížilo zatížení motoru.

Všechny modernizované modely Santa Fe jsou vybaveny šestirychlostními převodovkami, jejichž modifikované odstupňování převodových poměrů přispívá k nižší spotřebě paliva. Modely s přímým řazením mají nově indikátor optimálního řazení.

Modely se samočinnou převodovkou jsou vybaveny novým systémem ECO s diodami LED, které svítí buď červeně, nebo zeleně v závislosti na stylu jízdy.

Všechny tři stupně výbavy jsou nyní sériově vybaveny aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech a stabilizačním systémem ESP (Electronic Stability Program). Novinkou je senzor převrácení, který v případě nebezpečí vydá signál pro aktivaci bočních a okenních airbagů i předepínačů bezpečnostních pásů.

V nejvyšší výbavě je nyní nově k dispozici zadní kamera, uložená v zadním výklopném víku. Její obraz může řidič sledovat na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka.

V interiéru se nabízí nová kolekce čalounění sedadel a vybraných dekoračních prvků. Výbava Premium zahrnuje také novou přístrojovou desku „Supervision“ s vylepšenou grafikou.

Rovněž prodej nové generace modelu Santa Fe začíná od června.