malé elektroauto závislé na chytrém telefonu | Aktuality | autoweek.cz

Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu

Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu

07.09.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Malý elektromobil, který Volkswagen představil jako studii na IAA, by měl přijít do sériové výroby v roce 2025. Základní funkce ID.Life by měly být ovládány pomocí chytrého telefonu integrovaného do operačního systému vozu.
Na výstavě IAA Mobility v Mnichově (těžko ji označovat jako autosalon, když aut je zde skutečně pomálu a nehrají zde hlavní roli) Volkswagen svou expozici, do níž je umožněn vstup jen velmi omezenému počtu hostí, pojal jednoznačně - jsou zde jen elektromobily, z nichž ovšem je novinkou jen ID.5 s pohonem všech kol.
 
ID.Life, jehož studii Volkswagen představil svérázným způsobem na IAA Mobility v Mnichově pozdě odpoledne, kdy už většina novinářů opustila poloprázdné výstavní haly, má získat operační systém, který umožní plnou integraci externích zařízení. Například téměř všechny funkce lze ovládat pomocí mobilního telefonu nebo tabletu - kromě samotného řízení. To vyžaduje komplexní palubní software, který Volkswagen interně vyvíjí ve své nové divizi Cariad.
 
Stejně jako ostatní modely z řady ID také ID.Life vychází z menší verze koncernové platformy pro elektromobily MEB. Je to první vůz na této platformě s pohonem předních kol. Malé auto s délkou o něco více než 4 m, má být zaměřeno na městskou mládež. Má minimalistický vzhled připomínající Hondu e a je vyrobeno především z udržitelných materiálů, a to včetně laku, kde se štěpky používají jako přírodní barvivo a biologické tužidlo v čirém laku, tkanina kompozitu pro střechu a přední kapotu je vyrobena z recyklovaných PET lahví, přístrojová deska je obložena dřevem, jako surovina pro pneumatiky se používá bioolej, přírodní kaučuk a rýžové slupky atd.
 
Auto určené především pro městský provoz pohání elektromotor s výkonem 172 kW (234 k), tedy větším než u ID.3(!). ID.Life dosáhne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a jeho 57 kWh vysokonapěťový akumulátor umožňuje dojezd 400 km podle WLTP.
 
Kokpit je integrován do dotykové obrazovky na šestihranném volantu. Všechny zpětná zrcátka nahrazují kamery (u Volkswagenu se určitě nezeptali na zkušenosti s touto technologií řidičů nákladních vozidel Actros). Life lze bleskově proměnit v kino nebo herní salonek: součástí výbavy jsou počítačová herní konzole a projektor, přičemž projekční plátno se v případě potřeby vysouvá z přístrojové desky. Přední lavici lze zcela sklopit a společně se sklopným zadním sedadlem jsou možné četné varianty - od sezení v kině přes dvoumetrovou postel až po nákladní variantu.
 
Volkswagen chce sériovou podobou ID.Life učinit elektromobilitu dostupnou pro široké masy. Jeho cena má být kolem 20 000 eur (500 000 Kč). Proto se má od roku 2025 vyrábět ve Španělsku, kde také Volkswagen chce vybudovat továrnu na akumulátory.
 
„ID.Life je naší vizí nové generace plně elektrické městské mobility. Studie poskytuje první pohled na ID.Model v segmentu malých automobilů v cenové relaci kolem 20 000 eur, který uvedeme na trh v roce 2025. Činíme tak elektrickou mobilitu dostupnou ještě více lidem. ID.Life jsme důsledně přizpůsobovali potřebám mladých cílových skupin. Věříme, že v budoucnosti bude automobil ještě výraznějším vyjádřením životního postoje. Pro zákazníky zítřka to nebude jen prostředek mobility, ale ještě více půjde o  to, co můžete s autem zažít. ID. Odpovědí na to je život,“ říká generální ředitel značky Volkswagen Ralf Brandstätter.

  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu
  • Malé elektroauto závislé na chytrém telefonu