name | autoweek.cz

Nový Chevrolet Aveo

Nový Chevrolet Aveo

09.09.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Chevrolet připravuje pro pařížský autosalon čtyři zásadní premiéry. Chevrolet Orlando a pětidveřový Cruze jsme už představili. Nyní přidáme pětidveřový Chevrolet Aveo. Na podobu SUV Captiva si zatím ještě musíme počkat.

Aveo bylo jako koncept RS předvedeno začátkem roku 2010 v Detroitu a poté i v Ženevě. Sériový model vypadá neméně dobře. Zajímavostí karoserie jsou do sloupků skryté kliky druhých dveří, takže vůz vypadá jako třídveřový.

Nový Chevrolet Aveo je další ukázkou nového výrazně sportovního až provokujícího stylu Chevroletu. Podobně jako Spark i nové Aveo má šanci svým sportovním vzhledem zaujmout. Navíc bude během léta roku 2011 spolu s hatchbackem uveden i čtyřdveřový sedan.

President a výkonný ředitel Chevrolet Europe Wayne Brannon říká: „Je vskutku vzrušující pracovat pro Chevrolet právě v této době. Nejenže uvádíme nové vozy v třídě MPV a kompaktů, ale v Aveu máme automobil připravený soutěžit s těmi nejlepšími v segmentu malých vozů, který je v Evropě také segmentem největším.“

Nové Aveo je širší a delší než současný model, takže poskytuje prostorný interiér a velký zavazadlový prostor.

Neméně než vnější design zaujme i interiér nového Avea s motocykly inspirovaným přístrojovým panelem kombinujícím analogovým rychloměr v kombinaci s digitálním otáčkoměrem a kontrolkami. Středová konzole má modré podsvícení. Avea v interiéru nabízí množství odkládacích prostor i moderní audiosystém s připojením USB, aux-in a Bluetooth.

Chevrolet Aveo má tuhou nosnou strukturu karoserie využívající systém integrovaného rámu BFI. Podvozek byl naladěn tak, aby vyšel vstříc požadavkům evropských řidičů na jízdní vlastností a ovladatelnost. Do základní výbavy patří elektrický posilovač řízení EPS, elektronický stabilizační systém ESC a  ABS.

Pro nové Aveo budou k dispozici zážehové i vznětové čtyřválce využívající proměnlivé časování rozvodu, dvojité plynulé nastavování vačkových hřídelů či vysokotlaké vstřikování nafty systémem Common Rail.

Zážehové motory mají zdvihový objem 1,2 l/51,5 resp. 63 kW (70 a 86 k), 1,4 l/74 kW (100 k) a 1,6 l/85 kW (115 k). Poprvé se bude Aveo nabízet i se dvěma verzemi turbodieselu 1,3 l/55 resp. 70 kW (75 a 95 k) využívajícími technologii Start/Stop.

Přímo řazené převodovky jsou pěti- a šestirychlostní. Na většině trhů bude možné Aveo 1,4 a 1,6 na přání vybavit šestirychlostní samočinnou převodovkou Chevrolet pro malé vozy.

Pro evropské trhy se bude Aveo vyrábět v Jižní Koreji u společnosti GM DAT.