name | autoweek.cz

Nový Citroën Grand C4 Picasso

Nový Citroën Grand C4 Picasso

21.10.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ve školicím středisku PSA v Čestlicích Citroën uvedl na český trh nový Citroën Grand C4 Picasso, který se naprosto liší od pětimístné verze C4 Picasso.

Grand C4 Picasso představuje pro značku Citroën strategicky velmi významný model, protože se jej prodává víc než krátké verze. Navíc přichází do jednoho z mála segmentů, které na evropském trhu rostou - všeobecně podíl dlouhých verzí mezi kompaktními MPV vzrostl proti roku 2012 ze 66 na 74 %, zatímco u krátkých verzí byl zaznamenán pokles podílu ze 34 na 26 %.

Díky výraznému designu se zcela odlišuje od pětimístné verze C4 Picasso, především uspořádáním přídě, tvarem zadních sloupků a zadními světlomety s LED diodami a 3D efektem.

Nová platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) umožnila zadní kola o 55 mm oproti pětimístné verzi a získat  dlouhý rozvor 284 cm (nejdelší v této kategorii), díky němuž vůz při zachování délky předchozí generace (459 cm) rozšířenou modularitu třetí řady sedadel a největší prostor ve 2. a 3. řadě v tomto segmentu spojený s pohodlným přístupem do vozu.

Navíc vzrostl objem zavazadlového prostoru o 69 l na 645 l VDA a 704 l po posunutí 2. řady na maximum dopředu. Sedadla ve druhé a třetí řadě, stejně jako sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit do roviny, přičemž manipulace se sedadly je příkladně jednoduchá.

Citroën Grand C4 Picasso má průměr zatáčení 11 m. 

Citroën Grand C4 Picasso byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. Podařilo se to díky nové platformě EMP2, používající u některých dílů hliník, vysokopevnostní oceli UHLE, THLE a HLE a na podlaze v zadní části kompozitní materiál. Také na karoserii byly použity nové materiály, jako například hliníková kapota a víko zavazadlového prostoru z kompozitního materiálu. Významný přínos ke snížení hmotnosti má i použití nových technologií, jako je použití nosníků s proměnlivou tloušťkou, lisování za tepla nebo svařování laserem.

Systém Stop & Start se používá u všech vznětových motorů. Nový Citroën Grand C4 Picasso je prvním kompaktním MPV se spalovacím motorem s emisemi do 100 g CO2/km - motor e-HDi 90 Airdream s šestirychlostní převodovkou ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) nové generace vykazuje 98 g CO2/km, tedy spotřebu 3,8 l/100 km.

Nový Citroën Grand C4 Picasso přináší nový motor BlueHDi, který splňuje normu Euro 6 díky modulu SCR (Selective Catalytic Reduction) pro snižování emisí NOx. U tohoto vozu je nádrž na 17 l kapaliny AdBlue, což je roztok 32,5 % močoviny s vodou. Tato náplň vydrží 22 780 km.

V elegantní přístrojové desce jsou v centrální části dva displeje. Sériově montovaný 7" dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu - klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby atd. Nabízí i přístup k aplikacím na portále Citroën Multicity Connect.

Panoramatický 12" HD displej umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení. Řidič si jej může kdykoliv nakonfigurovat podle potřeby včetně pozadí. Všechny informace potřebné pro řízení jsou v zorném poli řidiče. Nový grafický podklad Graphic doplňuje dvě barevná schémata, která jsou již k dispozici u pětimístné verze.

Osvětlená odkládací přihrádka uprostřed přístrojové desky ukrývá připojení přes jack, USB a dokonce i zásuvku 230 V, do níž lze připojit smartphone nebo tablet, aniž by byly vidět zvenku. 

Již při uvedení na trh je vůz exkluzivně vybaven systémem Vision 360. Díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled. Má tak dokonalý přehled o nejbližším okolí kolem vozu.

Park Assist řidiči pomáhá při hledání místa a po jeho nalezení automaticky zaparkuje jak do řady, tak podélně. Řidič se stará jen o akceleraci a brzdění.

Exkluzivní paket Lounge zahrnuje přední sedadla s masážní funkcí, sedadlo spolujezdce Relax s větším místem pro nohy a pro všechny opěrky Relax pro podporu šíje.

Cestující ve druhé řadě mohou využívat multimediální paket plug & play se 2 displeji zabudovanými do opěrek hlav předních sedadel. 

Také nové Grand C4 Picasso nabízí službu Citroën eTouch, která mimo jiné zahrnuje služby nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu. Systém využívá zabudovanou SIM kartu a v případě nehody nebo poruchy zajistí přesnou lokalizaci vozu a rychlý zásah záchranných složek.

Akční ceny začínají u verze Attraction 1,6 VTi 120 na 414 900 Kč s bonusem za starý vůz 55 000 Kč. Solidně vybavená verze Tendance s motorem 1,6 e-HDi 115 přijde na 504 900 Kč. Za Pack Family, poskytující sedm míst a další doplňky je příplatek 15 000 Kč.