name | autoweek.cz

Nový Forester e-BOXER

Nový Forester e-BOXER

03.01.2020 | Antonín Matějka | Aktuality

V pořadí již pátá generace modelové řady Forester přináší na evropské trhy zcela nový automobil SUV postavený na nejmodernější podvozkové platformě SGP a vybavený hybridním pohonem e-BOXER kombinovaným s vysoce sofistikovaným pohonem všech kol Symmetrical AWD.

Modely Forester již od své premiéry v roce 1997 patřily mezi globálně nejprodávanější modely značky Subaru, zákazníci si je oblíbili především pro jejich vysokou spolehlivost, vyspělou techniku pohonu a skvělou ovladatelnost na silnici i v terénu. Do dnešních dnů se prodaly takřka 4 miliony těchto vozů, které se navíc mohly pochlubit i vysoce nadčasovým designem a maximální bezpečností.

Pátá generace modelové řady Subaru Forester, reprezentovaná hybridní verzí e-BOXER, je postavena na zbrusu nové podvozkové platformě Subaru Global Platform, kterou výrobce použil i u modelů XV e-BOXER. Globální platforma SGP je navržena tak, aby nabídla vysokou tuhost karoserie a podvozku ve prospěch bezpečnosti, lepší ovladatelnosti a komfortu vozu, který s minimální světlou výškou 220 mm a propracovaným systémem permanentního pohonu všech kol bezproblémově zvládá jízdu i v extrémně těžkém terénu. Součástí sériové výbavy nového Foresteru e-BOXER je terénní režim X-Mode, který při jízdě na nezpevněných kluzkých komunikacích zajišťuje vozu optimální trakci sladěním činnosti pohonné jednotky, převodovky, brzd a pohonu 4x4.  Režim X-Mode rovněž nabízí nastavení pro jízdu na sněhu a štěrku (Snow/Dirt) nebo v hlubokém sněhu a v blátě (Deep Snow/Mud) a v součinnosti se systémem Hill Descent Control automaticky udržuje stálou rychlost při jízdě ze svahu.

Hybridní pohon e-BOXER kombinuje dvoulitrový benzinový plochý čtyřválec s protiběžnými písty o výkonu 150 koní a elektromotor (16,7 koně) integrovaný do modernizované převodovky Lineartronic typu CVT. Při rozjezdu nebo v nízkých rychlostech lze samozřejmě využívat bezemisní elektrický režim vozu, a to přibližně do rychlosti 40 km/h a vzdálenosti necelých dvou kilometrů. Maximální rychlost nového Foresteru e-BOXER přitom atakuje hranici 190 km/h a neméně důležitou hodnotou z hlediska majitele vozu je pravděpodobně i výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba paliva 6,7 l/100 km. Za zmínku stojí i to, že novinka japonské značky je schopná táhnout přívěs o hmotnosti 1870 kg.

Nové modely Subaru Forester e-BOXER se na českém trhu prodávají ve stupních výbavy ACTIVE, COMFORT, COMFORT NAVI a EXECUTIVE v cenovém rozmezí od 900 000 do 1 130 000 korun a jejich standardní i nadstandardní výbava jistě uspokojí i velmi náročnou klientelu, neboť v ní nechybějí takové technické lahůdky, jako je bezpečností asistenční systém EyeSight, systém monitorují řidiče či systém automatického brzdění při couvání k přibližující se překážce.