name | autoweek.cz

Nový kabriolet Mercedes-Benz třídy E

Nový kabriolet Mercedes-Benz třídy E

05.01.2010 | Antonín Matějka | Aktuality

Novinka stuttgartské automobilky, jejíž prodej začíná druhý lednový týden, nabízí sedm motorových verzí a konstrukčně propracovanou plátěnou střechu se systémem AIRCAP®,  zaručujícím vozu komfortní celoroční provoz.

Systém AIRCAP® se skládá ze dvou samostatných komponentů, z vysouvatelného usměrňovače proudu vzduchu se sítí v rámu čelního skla a větrné zástěny mezi zadními sedadly. Toto zařízení potlačuje turbulenci v prostoru pro posádku,  zamezuje zpětnému proudění vzduchu a výrazně zvyšuje akustický komfort interiéru.  Lze jej aktivovat do rychlosti 160 km/h a plně využívat až do maximální rychlosti vozu. Ve srovnání s konkurenčními kabriolety odpadá montáž zástěny, navíc obě zadní sedadla zůstávají volná.  Nový kabriolet třídy E nabízí i zdokonaléný systém AIRSCARF®, který z otvorů hlavových opěrek předních sedadel vyfukuje horký vzduch na týlovou a krční partii těla. Výstup vzduchu lze nyní kromě výškového seřízení vlastní hlavové opěrky regulovat ještě pomocí přestavovacího kolečka v rozsahu 36 stupňů nahoru a dolů. Plátěná střecha má velmi dobrou akustickou a tepelnou izolaci, která umožňuje provoz i v zimních podmínkách a lze ji aktivovat během 20 sekund až do rychlosti 40 km/h.  Od zavazadlového prostoru střechu dělí roletka, kterou je možné v případě natažené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 litrů na celkových 390 litrů. Do sériové výbavy vozu patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem. To platí i o mechanické funkci známé pod označením „Easy-Entry-System“, který zjednodušuje nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech. Ochranu cestujících při převrácení vozu tvoří dva stabilní oblouky s průměrem 35 milimetrů v zadních opěrkách hlavy a uchycené v kazetách za opěradly zadních sedadel. Čidlo náklonu zjišťuje na základě extrémních pohybů vozu pro posádku nebezpečnou situaci a dává signál pro uvolnění stlačených pružin ochranných oblouků pyrotechnickou cestou. Oba bezpečnostní oblouky vyjedou z hlavových opěrek a během zlomku sekundy dosáhnou jejich výškové maximum, kde jsou automaticky zablokovány. Ve spolupráci se stabilními A- sloupky vyztuženými dvojicí trubek vytváří ocelové oblouky účinnou ochranu před možnými následky nehody. Upravené B-sloupky mají pro náraz zvláště bezpečné uchycení, protože sahají až do bočních prahů. Element z ultra vysokopevnostní oceli opírá B-sloupky o tuhý příčník zadního sedadla. Nový kabriolet třídy E je navíc prvním kabrioletem značky vybaveným hlavovými airbagy. Mezi další bezpečnostní prvky vozu  patří mimo jiné systém detekce únavy řidiče „ATTENTION ASSIST“, preventivní ochrana posádky PRE-SAFE®, moderní osvětlovací technika „Inteligent Light System“, aktivní kapota a tempomat s regulací vzdálenosti „DISTRONIC PLUS“. Nový kabriolet Mercedes-Benz třídy E je nabízen celkem se třemi turbodiesely a čtyřmi zážehovými motory čtyřválcové, šestiválcové a osmiválcové konstrukce.

Přehled modelů:

  • E 220 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: vznětový řadový čtyřválec, 125 kW (170 k)
  • E 250 CDI BlueEFFICIENCY kabrio:  vznětový řadový čtyřválec, 150 kW (204 k)
  • E 350 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: vznětový vidlicový šestiválec, 170 kW (231 k)
  • E 200 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: zážehový řadový čtyřválec, 135 kW (184 k)
  • E 250 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: zážehový řadový čtyřválec, 150 kW (204 k)
  • E 350 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: zážehový vidlicový šestiválec, 215 kW (292 k)
  • E 500 kabrio: zážehový vidlicový osmiválec, 285 kW (388 k)