name | autoweek.cz

Nový Lexus CT 200h

Nový Lexus CT 200h

10.12.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Během prvního čtvrtletí 2014 se na evropských trzích začne nabízet nový kompaktní prémiový hatchback Lexus CT 200h.

Pozoruhodné na nové podobě vozu Lexus CT 200h je skutečnost, že vedením projektu byla poprvé v historii společnosti Toyota Motor žena - Chika Kako. Pracuje pro Toyotu od roku 1989 a od roku 2005 už byla asistentkou šéfinženýra projektů Lexus RX a IS. Do čela tohoto projektu byla postavena mj. i proto, že většina kupujících této modelové řady jsou ženy.

Při pohledu zepředu se nový Lexus CT 200h odlišuje dalším vývojovým stupněm masky chladiče v typickém provedení ve tvaru vřetene, charakteristickém pro současné vozy této značky. Střed se přitom vysunul o něco více vpřed a spodní rohy jsou o něco dále od sebe.

Nový interiér byl propracován tak, aby nabídl ještě větší pohodlí, bohatší výbavu a vyšší kvalitu na pohled i na omak. Nový volant o průměru 370 mm je stejný jako v řadě IS. V nabídce je i TFT displej o úhlopříčce 4,2" propojený s multimediální soustavou a ovládaný pomocí spínačů na volantu.

Systém zobrazování Lexus Media Display i prémiová navigační soustava Lexus přináší další funkce, snazší ovládání a vylepšenou podporu hands-free a rozpoznávání hlasu. Součástí zobrazovacího systému je nový ovladač zabudovaný do středové konzoly.

K ještě kvalitnějšímu ozvučení pomocí audio soustavy Lexus napomohla reproduktorová technologie využívající bambusového dřeva (jako první na světě). Ke vstřikování do formy se využívají bambusová vlákna v kombinaci se syntetickým opálem a aktivním uhlím, čímž vzniká nejtenčí reproduktorová membrána v tomto odvětví, přinášející znatelně kvalitnější zvuk.

Nový Lexus CT 200h spojuje vyšší tuhost karoserie, vylepšený systém zavěšení kol a dokonalejší aerodynamika. Zvýšení tuhosti nosné struktury bylo dosaženo díky dalším bodovým svarům a široké aplikaci technologie lepení karosářských dílů. Vyšší tuhost umožnila změnit naladění systému odpružení. Optimalizace se dotkla tuhosti pružin, byly použity nové ventily tlumičů a konstruktéři rovněž upravili průměr zadní stabilizátor s ohledem na vyšší jízdní pohodlí.

I díky komplexním opatřením na snížení hluku, vibrací a chvění nyní tento model nabízí požitek z kultivovanější a pohodlnější jízdy v ještě tišším prostředí.

Nová verze F SPORT se nyní výrazněji odlišuje od ostatních verzí řady CT 200h. Součástí jedinečného zadního spoileru jsou speciální otvory ke zvýšení přítlaku. Verze F SPORT má zakázkové naladění pružin.

(foto z Tokia Mladen Alvirovic, SAT Plus)