name | autoweek.cz

Opel GT Concept s pohonem zadních kol

Opel GT Concept s pohonem zadních kol

28.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Opel zveřejnil první snímky konceptu sportovního kupé připravovaného pro autosalon v Ženevě. Hlásí se k odkazu legendárního Opelu GT. Radikální tvary ukrývají vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol, což zpochybňuje možnost jeho proměny v sériové auto.
Opel GT Concept je pozoruhodně tvarovaná studie dvoumístného dvoudveřového kupé s minimalistickými čistými liniemi. Pomineme-li extrémní technická řešení, včetně plynulé návaznosti oken dveří na karoserii, měl by tento koncept naznačovat budoucí styl vozů Opel.
 
Nejvyšší představitel Opel K. T. Neumann o tomto voze říká: „S Opelem GT Concept jsme učinili další krok směrem k více emocím a potěšení z jízdy. Tento koncept ukazuje současné postavení Opelu. Jsme sebevědomí, ambiciózní, inovativní a s každým novým modelem chceme získávat nové zákazníky.“
 
Kromě přídě s inovativními světlomety IntelliLux LED matrix (držitel ocenění SafetyBest 2015) toho ale moc použitelného v sériové produkci na tomto konceptu nenajdeme. Design hlavních světlometů doplňuje trojrozměrný design koncových skupinových svítilen, které vytvářejí charakteristický světelný obraz.
 
Původní neoficiální zprávy o tomto konceptu naznačovaly, že by mohlo jít o předobraz sériového kupé na bázi nové generace modelu Astra. Jenže Astra vychází z nové modulární platformy D2XX. Ta ale používá motor vpředu napříč a pohon předních kol, zatímco koncept GT má mít za přední nápravou a pohon zadních kol, tedy stejně jako legendární „mini-Corvette“ Opel GT z roku 1968. Jenže Opel GT vznikl s využitím komponent 2. generace modelu Kadett, který měl rovněž motor vpředu a pohon zadních kol.
 
Opel GT Concept se hlásí k odkazu modelu GT z let 1968 až 1973, jehož se tehdy prodalo okolo 70 000 kusů. Má i stejné proporce s dlouhou přídí. Podobá se mu i tím, že je velmi lehký (jeho hmotnost je méně než 1000 kg) a pohání jej maloobjemový motor - přeplňovaný tříválec 1,0 l o výkonu 107 kW (145 k) a točivém momentu 205 N.m, odvozený ze sériového motoru používaného v modelech Adam, Corsa a Astra.
 
Červené pneumatiky na předních kolech z lehkých slitin s designem kolečkových bruslí jsou reminiscencí motocyklu Opel Motoclub 500, který v roce 1928 zaujal rudými pneumatikami.