name | autoweek.cz
Skupina PSA plní slib a činí to, co si nikdo jiný netroufá
15.07.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Skupina PSA a dvě neziskové společnosti T&E a FNE oficiálně potvrdily výsledky měření spotřeby paliva vozů Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina PSA plní svůj slib zákazníkům a zveřejňuje výsledky testů spotřeby paliva v reálném provozu u 30 základních modelů.
Tyto výsledky vycházejí z testovacího protokolu, který byl definován společně se dvěma nevládními organizacemi - Transport & Environment (T&E) a France Nature Environnement (FNE). Audit výsledků provedla společnost Bureau Veritas. Tento zkušební protokol měří spotřebu paliva vozů PSA v reálném provozu.
Protokol, který se inspiroval u projektu RDE (Real Driving Emissions), měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle PEMS (Portable Emissions Measurement System). Nezávislý orgán Bureau Veritas je garantem protokolu a jeho provádění v souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.
Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky).
Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA získanými z nezávislých průzkumů. Ukazují, že postup, navržený společně s T&E a FNE, je dobře nastavený a vypovídající.
Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu. To je unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v rámci automobilového průmyslu světovou premiéru.
Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.
Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“
Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než stávající laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejhospodárnější vozy.“
Protokol, který se inspiroval u projektu RDE (Real Driving Emissions), měří spotřebu paliva pomocí přenosného přístroje instalovaného na vozidle PEMS (Portable Emissions Measurement System). Nezávislý orgán Bureau Veritas je garantem protokolu a jeho provádění v souladu se specifikacemi a zárukou spolehlivosti a integrity výsledků.
Měření probíhala na veřejných komunikacích (25 km v městském provozu, 39 km mimo město a 31 km na dálnici) za reálných jízdních podmínek (zapnutá klimatizace, zatížení zavazadly a posádkou, různorodý reliéf vozovky).
Získané výsledky jsou srovnatelné s výsledky vozů zákazníků PSA získanými z nezávislých průzkumů. Ukazují, že postup, navržený společně s T&E a FNE, je dobře nastavený a vypovídající.
Skupina PSA se v listopadu 2015, kdy v médiích probíhaly diskuze, které oslabily důvěru spotřebitelů v automobilové odvětví, rozhodla zveřejnit údaje o spotřebě paliva svých vozů v reálném provozu. To je unikátní přístup založený na transparentnosti vůči zákazníkům. Tato iniciativa představuje v rámci automobilového průmyslu světovou premiéru.
Na konci roku 2016 nabídnou značky Peugeot, Citroën a DS na svých internetových stránkách simulátor, pomocí kterého budou zákazníci moci zjistit předpokládanou spotřebu paliva svého vozu podle stylu řízení a podmínek provozu (město / silnice / dálnice, zatížení vozidla atd.). Současně bude k dispozici on-line aplikace pro ekologické řízení, která zákazníkům pomůže ovlivňovat spotřebu paliva svého vozu.
Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne v komentáři k tomuto oznámení uvedl: „Skupina PSA v souladu se závazkem transparentnosti z října 2015 zveřejnila údaje o spotřebě 30 modelů značek Peugeot, Citroën a DS v reálném provozu. Skupina v rámci svého úsilí trvale poskytovat zákazníkům více informací zveřejní do konce roku údaje o dalších 20 modelech a spustí simulátor umožňující zákazníkům snížit spotřebu paliva v závislosti na jízdních podmínkách, čímž se sníží také emise CO2 jejich vozů. V roce 2017 se skupina PSA posune na další úroveň a rozšíří měření i na znečišťující emise oxidů dusíku (NOx) v běžných podmínkách provozu.“
Ředitel divize Clean Vehicles společnosti Transport & Environment Greg Archer prohlásil: „Tyto testy prováděné v reálném provozu poskytnou spotřebitelům reprezentativnější informace než stávající laboratorní testy a zákazníci si tak budou moci vybrat co nejhospodárnější vozy.“
14 MODELŮ PEUGEOT | Protokol T&E | Homologace | Rozdíl |
l/100km | l/100km | l/100km | |
108 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 15'' STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR | 4,7 | 3,5 | 1,2 |
208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR | 4,7 | 3 | 1,7 |
2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 pneu 16'' TBRR | 5,1 | 3,7 | 1,4 |
2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR | 5,2 | 3,7 | 1,5 |
2008 1.2l PureTech 82 BVM5 pneu 16'' TBRR | 6,4 | 4,9 | 1,5 |
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneu 16'' TBRR | 7,1 | 4,8 | 2,3 |
308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 16'' UBRR | 4,9 | 3,2 | 1,7 |
308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 16'' TBRR | 6,6 | 4,6 | 2 |
308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 pneu 16'' UBRR | 6,3 | 4 | 2,3 |
3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 pneu 17'' TBRR | 6,1 | 4,1 | 2 |
3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 pneu 17'' UBRR | 7,6 | 4,9 | 2,7 |
508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 pneu 17'' UBRR | 6,3 | 4 | 2,3 |
PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 pneu 15'' TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
11 MODELŮ CITROEN | Protokol T&E | Homologace | Rozdíl |
l/100km | l/100km | l/100km | |
C1 PureTech 82 BVM Feel pneu 15'' STD | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C3 PureTech 82 BVM Exclusive pneu 16'' TBRR | 6,3 | 4,6 | 1,7 |
C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort pneu 16'' TBRR | 5,7 | 3,8 | 1,9 |
C3 BlueHDi 75 S&S BVM pneu 15'' UBRR | 4,9 | 3 | 1,9 |
C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine pneu 16'' TBRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine pneu 16'' TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
C4 BlueHDi 100 BVM Feel pneu 16'' TBRR | 5,1 | 3,6 | 1,5 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneu 17'' TBRR | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneu 16'' UBRR | 5,7 | 4 | 1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive pneu 17'' TBRR | 7,4 | 5 | 2,4 |
Berlingo BlueHDi 100 BVM pneu 15'' TBRR | 6,1 | 4,3 | 1,8 |
3 MODELY DS | Protokol T&E | Homologace | Rozdíl |
l/100km | l/100km | l/100km | |
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic | 5 | 3,6 | 1,4 |
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 6 | 4,3 | 1,7 |
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic | 5,4 | 3,8 | 1,6 |
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz