name | autoweek.cz

Vokswagen Passat pro rok 2020

Vokswagen Passat pro rok 2020

07.02.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na autosalonu v Ženevě Volkswagen představí modernizovanou podobu modelu Passat. Prodávat se začne během léta jako modelový rok 2020.
Druhého nejprodávanějšího modelu značky (po Golfu) už bylo zákazníkům dodáno 30 milionů kusů. Oživení vzhledu je jen detailní. Týká se především předního nárazníku, přední masky a za příplatek dodávaných světometů IQ.Light LED Matrix. Podobně na zádi najdeme třírozměrné LED zadní svítilny, nový nárazník a sportovně vyhlížející zdvojené výfuky.
 
Více změn najdeme v interiéru - nový volant, nové obkladové materiály ale především Modulární infotainment 3. generace MIB3 propojený s novým digitálním kokpitem. Také zmizely analogové hodiny. Modernizován byl 11,7“ centrální dotykový displej, který dostal novou grafiku ovládacích prvků. Důležitější změnou je nabídka zcela nového informačního systému s integrovanou SIM kartou umožňující využití on-line služeb a nabídku Wi-Fi hotspotu.
 
Na výběr jsou tři zážehové motory: 1,5 TSI/110 kW (150 k) a 2,0 TSI/140 kW (190 k) nebo 200 kW (272 k). Turbodiesely zastupují 1,6 TDI/88 kW (120 k), 2,0 TDI/ 140 kW (190 k) resp. 176 kW (240 k) a nový 2,0 TDI Evo/110 kW (150 k). Verze Passat GTE je vybavena plug-in hybridním pohonem se zvětšeným Li-Ion akumulátorem 13 kWh umožňujícím dojezd na čsitě elektrický pohon 55 km. Tuto verzi pohání motor 1,4 TSI a elektromotor 85 kW (115 k) přes speciálně vyvinutou šestirychlostní dvouspojkovou převodovku. Systém poskytuje celkový výkon až 160 kW (218 k). Stejná pohonná jednotka se ještě letos objeví i ve Škodě Superb.
 
Passat dostal také rozšířenou nabídku asistenčních systémů. Mezi nimi stojí za zdůraznění prediktivní tempomat využívající data z GPS k automatickému zpomalení před zatáčkami. Systém rovněž využívá kameru ke sledování a dodržování omezení rychlosti. Úplnou novinkou je Travel Assist, nahrazující dosavadní asistent pro jízdu v dopravní zácpě. Jde o semiautonomní systém řízení úrovně 2, při němž se vůz sám řídí až do rychlosti 210 km/h. Protože se ale jedná o semiautonomní systém, řidič musí mít stále ruce na volantu a být připraven zasáhnout. Proto je Passat vybaven kapacitním volantem, který detekuje, zda má řidič skutečně ruce na volantu. Pokud je sundá na déle než 10 sekund aktivují se výstražné systémy a pokud řidič okamžitě nezasáhne, vůz samočinně zastaví.