name | autoweek.cz

Audi Q5, A6, A7 a A8 ve verzích Plug-in-Hybrid

Audi Q5, A6, A7 a A8 ve verzích Plug-in-Hybrid

26.03.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Audi A8, A7 Sportback, A6 a Q5 ve verzích Plug-in-Hybrid mají s výkonným elektromotorem dojezd s elektrickým pohonem více než 40 km podle metodiky WLTP.
Audi pokračuje v elektrifikaci svých modelů externě nabíjitelným hybridním pohonem - Plug-in-Hybridy. Jejich předností je kombinace hospodárného provozu při zachování sportovní dynamiky. Na Ženevském autosalonu značka Audi představila hybridní varianty modelů A8, A7 Sportback, A6 a Q5 s označením TFSI e. Jejich dojezd na elektrický pohon je více než 40 km podle metodiky WLTP. Prodejci Audi začnou přijímat objednávky na nové modely Plug-in-Hybrid v průběhu roku 2019.
 
Audi bude nabízet nové externě nabíjitelné hybridní modely v různých segmentech - od SUV střední třídy až po luxusní sedan. V závislosti na modelové řadě budou mít zákazníci na výběr dvě varianty Plug-in-Hybridu s různou úrovní výkonu a výbavy: komfortní (50 TFSI e) a sportovní variantu (55 TFSI e resp. 60 TFSI e v případě A8) s prvky výbavy S line, tužším nastavením podvozku a sportovnější charakteristikou poháněcího ústrojí.
 
Všechny modely Plug-in-Hybrid používají zážehový motor TFSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který spolupracuje s elektromotorem integrovaným do osmistupňové převodovky tiptronic. Elektrickou energii poskytují lithio-ionové akumulátory uložené pod podlahou zavazadlového prostoru.
 
Nové modely Audi PHEV získávají kinetickou energii rekuperací při brzdění výkonem až 80 kW. Elektromotor zajišťuje všechna mírná zpomalení, až při požadavku středního a většího zpomalení se připojuje hydraulická brzdová soustava, která zabezpečuje zpomalení větší než 0,4 g.
 
Lithio-ionové akumulátory mají kapacitu 14,1 a poskytují napětí 385 V. Chladicí soustava akumulátorů je součástí nízkoteplotního chladicího okruhu elektromotoru a výkonové elektroniky. Výkonová elektronika přeměňuje stejnosměrný proud z vysokonapěťových akumulátorů na třífázový proud pro elektromotor. Při rekuperaci je její funkce opačná.
 
A8 L 60 TFSI e quattro má motor 3,0 TFSI a synchronním elektromotorem s permanentním magnetem. Elektromotor je integrován do osmistupňové převodovky tiptronic. Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 330 kW (449 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Luxusní sedan se dodává ve verzi A8 L s prodlouženým rozvorem a vnější délkou 530 cm.
 
Modely A7 Sportback PHEV, A6 PHEV a SUV Q5 PHEV používají motor 2,0 TFSI, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a pohon všech kol quattro ultra. Elektromotor je uložen ve převodovce. Oba modely jsou k dispozici ve dvou výkonových verzích. Verze 50 TFSI e poskytuje nejvyšší výkon hybridní soustavy 220 kW (299 k) a maximální točivý moment 450 N.m, ve verzi 55 TFSI e je to 270 kW (367 k) a 500 N.m.
 
Řízení hybridního pohonu externě nabíjitelných modelů je koncipováno pro maximální hospodárnost a komfort a automaticky volí optimální provozní strategii. Vozidlo se obvykle rozjíždí elektricky v režimu EV, spalovací motor se připojuje podle situace. K prodloužení dojezdu v režimu EV a k maximálnímu komfortu cestujících přispívá asistent pro předvídavou hospodárnou jízdu. Inteligentní řízení poháněcího ústrojí využívá za tím účelem data o průběhu trasy. Předvídavá provozní strategie vyhodnocuje jak navigační data při aktivním vedení k cíli, tak i informace asistentu pro předvídavou hospodárnou jízdu a data senzorů vozidla. Aktivní pedál plynu s variabilním kladením většího odporu pro čistě elektrickou jízdu podporuje řidiče haptickou zpětnou vazbou ve snaze hospodárnější jízdu.
 
Sériově dodávané tepelné čerpadlo zajišťuje efektivní klimatizaci interiéru vozidla. Využitím odpadního tepla ve vozidle dokáže z 1 kW elektrického výkonu vyrobit až 3 kW tepelného výkonu.