name | autoweek.cz

BMW uvádí novou řadu 7 s elektrickou verzí

BMW uvádí novou řadu 7 s elektrickou verzí

21.04.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

BMW zahájilo předprodej sedmé generace BMW řady 7, která poprvé uvádí plně elektricky poháněný luxusní sedan a také verze s hybridním pohonem i jen se spalovacími motory. Elektromobil i7 bude přímý konkurent elektrického Mercedesu EQS.
BMW v listopadu uvede na trh sedmou generaci řady 7, která nejenže přinese dnes již typicky obrovskou masku chladiče, ale poprvé také elektrickou verzi i7 s 5. generací pohonu BMW eDrive. Luxusní sedan bude k dispozici pouze ve verzi s dlouhým rozvorem 3215 mm. V Evropě bude při uvedení na trh zpočátku k dispozici jen BMW i7 xDrive60 de dvěma elektromotory - jedním na přední a druhým na zadní nápravě - se systémovým výkonem přes 440 kW (544 k) a točivým momentem víc než 1000 N.m. Zrychlí z 0 na 100 km/h pod 4 s. Akumulátor bude mít kapacitu 101,7 kWh a umožní dojezd až 625 km.
 
Mezi charakteristické prvky interiéru patří zaoblený displej, sestávající z 12,3“ přístrojového panelu a 14,9“ informačního displeje, a „divadelní plátno“ - obrazovka 31,3“ vyklápěná ze stropu pro cestující vzadu. K dispozici je také nová verze head-up displeje a zobrazení v rozšířené realitě poprvé použité na informačním displeji za volantem.
 
Všechny vozy budou vybaveny systémem autonomního řízení úrovně 3, ale automobilka čeká na povolení od regulačních orgánů, aby umožnila tuto funkci používat - v Evropě to podle automobilky pravděpodobně potrvá asi rok a půl.
 
V USA, na čínském trhu a dalších vybraných trzích budou od začátku prodeje kromě i7 k dispozici také dvě verze se zážehovým motorem. Vrcholným modelem zde bude BMW 760i xDrive s motorem V8 o výkonu 400 kW (544 k) a se spotřebou 11,2 l/100 km.
 
Pro Evropu je v plánu i řadový šestiválcový turbodiesel 740d x Drive o výkonu 220 kW (300 k), který by měl přijít na trh krátce po i7 v roce 2023. Plug-in hybridní varianty se na mnoha trzích objeví na začátku roku 2023. Stejně jako BMW i7 budou vybaveny pátou generací technologie BMW eDrive, která umožní prodloužení elektrického dojezdu na 80 km. Další varianty elektrického i7 budou představeny později včetně i7 M70 xDrive s výkonem 485 kW (660 k), což bude nejvýkonnější BMW, jaké kdy bylo schváleno pro silnice. Všechny verze se budou montovat na stejné výrobní lince v závodě BMW v Dingolfingu, přičemž první dodávky i7 se plánují od listopadu 2022.
 
Generální ředitel Oliver Zipse předpověděl, že poptávka po verzích se spalovacími motory bude větší ve Spojených státech, kde platí méně přísná regulace emisí CO2 než v Evropě. „Trhy v Číně, Evropě a Americe se vyvíjely zcela odlišně. V Evropě máte rostoucí trh s elektrickými vozidly všech značek. V USA máte jednu značku, která je super úspěšná a je úplně jiná. Přístup, který volíme, abychom flexibilitu dali na první místo, funguje mnohem lépe,“ řekl Zipse v New Yorku. Podle údajů výzkumných společností Cox Automotive a JATO Dynamics byly tři čtvrtiny všech elektromobilů prodaných v USA v roce 2021 značky Tesla v porovnání s pouhými 16,4 % v Evropě.