name | autoweek.cz

Čtvrtý do hry: Volkswagen T-Roc

Čtvrtý do hry: Volkswagen T-Roc

12.12.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen na českém trhu nabízí nový crossover T-Roc za cenu od 452 900 Kč za vstupní verzi s motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k). Volkswagen T-Roc kombinuje vlastnosti SUV a kompaktního hatchbacku a interiér nabízí široké možnosti individualizace.
Podle analýz Volkswagenu podíl SUV na evropském trhu s osobními vozy vzroste ze současných 27 % na 34 % v roce 2022 a až na 36 % v roce 2027. V Číně to dokonce bude ze současných 43 % na 47 % v roce 2022 a ve Spojených státech ze stávajících 40 % na 43 % v roce 2022. Z porovnání s Čínou a USA je patrné, že evropský růst může být dokonce ještě větší.
 
Čtvrté SUV od VW
Volkswagen na tento trend reaguje rozšiřováním nabídky SUV o nové modely. Čtvrtý, a nikoliv posledním, modelem v této řadě je T-Roc. Malý crossover  s pohonem předních nebo všech kol 4Motion doplňuje velký Touareg, středně velký Atlas/Teramont a kompaktní Tiguan/Tiguan Allspace.
 
Volkswagen v T-Rocu zúročuje 15 let zkušeností s výrobou a prodejem více než 4 milionů SUV. T-Roc je nejen nejmenší ze současné řady SUV Volkswagenu, ale také chce mnohem více než ty ostatní působit na emoce kupujících, zatímco větší modely jsou zaměřeny především racionálně s důrazem na praktičnost a komfort. Kupujícími T-Rocu by měli být především lidé kladoucí důraz na životní styl a využívání moderních technologií, tedy zejména mladí žijící ve městech vyžadujících být neustále v kontaktu.
 
Možnosti individualizace
T-Roc proto má dynamičtější podobu s profilem evokujícím kupé. K tomu se přidávají nově řešené světlomety s výrazným světelným podpisem (denní svícení a zadní svítilny s LED). Další novinkou je dvoubarevné řešení s nezvykle širokou nabídkou 11 barev karoserie + 4 barev střechy vytvářejících celkem 24 barevných kombinací.
 
Také uspořádání interiéru s důrazem na velké možnosti individualizace odpovídá představám o cílové skupině zákazníků s aktivním přístrojovým displejem, velkým 8“ displejem infotainmentu, induktivním dobíjením telefonu a nabídkou špičkového soundsystému Beats.
 
Technický základ MQB
K dispozici jsou samozřejmě i mnohé asistenční systémy, jako např. Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, detekce vozidel v mrtvém úhlu Blind Spot Detection, asistent pro jízdu v hustém provozu Trafic Jam & Emergency Assist a aktivně řízeným pohonem všech kol 4Motion Active Control. To vše je umožněno použitím modulární platformy MQB a pro ni připravených systémů.
 
Základním motorem je 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k). Inovativní zážehový motor 1,5 TSI Evo ACT o výkonu 110 kW (150 k) pracuje se systémem deaktivace válců, který snižuje spotřebu paliva při malém zatížení. Od března 2018 bude jako alternativa nabízen také vznětový motor 1,6 TDI/85 kW (115 k).
 
Volkswagen bude nabídku motorů pro model T-Roc postupně rozšiřovat. Kromě výše uvedených bude zahrnovat také zážehový 2,0 TSI/140 kW (190 k) a turbodiesely 2,0 TDI ve verzích 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Motory s výkonem od 110 kW (150 k) lze alternativně kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.
 
Cena od 452 900 Kč
Zákazníci na českém trhu mají na výběr výbavové linie T-Roc, Design, Design Style a Sport. T-Roc se vstupním motorem 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) a šestirychlostní přímo řazenou převodovkou lze pořídit za 452 900 Kč.

Jeho sériová výbava zahrnuje asistenční systém Front Assist s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, multikolizní brzdu, klimatizaci Climatic, audiosystém Composition Colour, kůží obšitý volant, senzor deště, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, funkci Coming/Leaving Home, zadní světlomety LED, světlomety LED pro denní svícení a 16“ kola z lehké slitiny.