name | autoweek.cz

Nový Land Rover Defender už v prodeji

Nový Land Rover Defender už v prodeji

02.12.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Legendární offroad Land Rover Defender přichází v nové podobě pro 21. století - v duchu doby víc jako lifestylové SUV než jako ortodoxní terénní automobil. Cenová nabídka začíná na 1 479 104 Kč včetně DPH.
Originální offroad Land Rover, který později dostal jméno Defender, si za více než 70 let od svého uvedení do prodeje získal ojedinělé postavení jako nepřekonatelný terénní automobil schopný vyrovnat se i s těmi nejtěžšími překážkami a klimatickými podmínkami. Defender se prosadil po celém světě - stal se pomocníkem farmářů, slouží v mnoha armádách světa i v nejrůznějších záchranných organizacích včetně Červeného kříže. Vybírali si jej nejrůznější expedice, vydávající se do nepřístupných končin. Defender za dlouhá desetiletí prošel mnoha proměnami a modernizacemi. Nakonec ale narazil na meze dalších modernizací a možnosti splnit nové předpisy týkající se bezpečnostních a asistenčních systémů, stejně jako emisních limitů.
 
Bezkonkurenční schopnosti jízdy v terénu i pohodlí
Nová doba si vyžádala zcela nový základ Defenderu pro 21. století. I nadále muselo jít o automobil, s nímž se dostanete opravdu všude, ale dokáže při tom využívat nejmodernější techniku. Pro zdůraznění kontinuity zůstala zachovaná jasně rozpoznatelná silueta s charakteristickým krabicovitým profilem, jednoduchým designem a krátkými převisy vpředu i vzadu, což je zárukou mimořádných nájezdových úhlů. Defender 110 má v nastavení Off Road přední nájezdový úhel 38°, přechodový úhel 28° a zadní nájezdový 40°. Světlá výška je 291 mm a zcela unikátní je brodivost až 900 mm
 
Nový Defender si uchoval bezkonkurenční schopnosti zdolávat jakýkoliv terén, ale na rozdíl od svých předchůdců je také nesmírně pohodlný, takže je vhodný i pro dlouhé cesty, a má vynikající parametry i pro jízdu na silnicích. Místo ortodoxního rámu přichází s celohliníkovou samonosnou strukturou s pomocným ocelovým rámem. Nová platforma D7x byla navržena tak, aby zvládla nejextrémnějšími nároky na jízdu v terénu zdaleka překračující běžné standardy vozů SUV. Tuhost nosné struktury několikanásobně překonává i tradiční rámovou konstrukci. Zadní náprava je víceprvková.
 
Nejmodernější technika
Jízdu terénem usnadňuje Inteligentní technika: stálý pohon všech kol s redukční převodovkou a mezinápravovým diferenciálem, za příplatek doplněným o zadní diferenciál s elektronicky řízenou uzávěrkou zajišťující perfektní jízdu v měkkém písku i hlubokém sněhu.
 
Unikátní systém Terrain Response 2 značky Land Rover byl pro nový Defender vylepšen o režim pro hluboké brodění Wade. Řidič si může v rámci systému Terrain Response 2 zvolit podle typu terénu a povrchu vhodný režim nebo si připravit i vlastní nastavení vozu, případně díky inteligentní funkci Auto ponechat rozpoznání terénu a volbu režimu na automobilu.
 
Prostor pro zavazadla má objem 1075 l, po sklopení druhé řady sedadel 2380 l. Užitná hmotnost dosahuje až 900 kg, statická nosnost střechy je 300 kg, dynamická nosnost střechy až 168 kg a schopnost odtáhnout přívěs o hmotnosti až 3720 kg z něj činí ideální vozidlo pro cesty za dobrodružstvím daleko od civilizace.
 
Pohonné jednotky
V nabídce pohonných jednotek jsou úsporné zážehové i vznětové motory, které postupně doplní elektrifikované pohonné jednotky zahrnující mild-hybridy (MHEV) i plug-in hybridy (PHEV). Při uvedení vozu na trh jsou k dispozici zážehové čtyřválec 2,0 Si4/221 kW (300 k) a šestiválec 3,0 I6/294 kW (400 k) s mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat i z dvojice čtyřválcových turbodieselů 2,0 SD4/147 kW (200 k) resp. 177 kW (240 k). Převodovka je automatická osmistupňová.
 
Moderně řešený interiér je komfortní a variabilní. Premiéru zde má multimediálního systému Pivi Pro s přehlednějším rozhraním a díky systému Software-Over-The-Air i s možností vzdálené aktualizace softwaru dostupné kdykoliv a kdekoliv na světě. Defender navíc posouvá technologii vzdálené aktualizace software (Software-Over-The-Air, SOTA) na novou úroveň možností aktualizovat 14 individuálních modulů.
 
Základní podoba Defender 110 je dostupná v pěti-, šesti- nebo až sedmimístném uspořádání 5+2 se čtyřmi výbavami (Explorer, Adventure, Country a Urban). Základní verze bude brzy doplněna kratším až šestimístným Defenderem 90 a v roce 2020 nabídku doplní dvojice praktických užitkových modelů.
 
Cenová nabídka
Základní cena modelu Land Rover Defender 110 je 1 479 104 Kč včetně DPH. Záruka výrobce Land Rover je dobu 3 let nebo do najetí 100 000 km. Součástí standardní výbavy jsou mj. LED světlomety, 18" ocelová kola Gloss White, zábavní a informační systém 10“ Pivi Pro, Connected Navigation Pro a audiosystém Land Rover.
 
Vůz má elektronicky řízené vzduchové pérování s adaptivním řízením podvozku Adaptive Dynamics, pohon všech kol s dvoustupňovou redukční převodovkou a systém Terrain Response. V rámci asistenčních systémů to jsou prostorový kamerový systém 3D s technologií ClearSight Ground View, parkovací senzory s rozsahem 360°, senzor sledování hloubky brodu (Wade Sensing), tempomat s omezovačem rychlosti, asistent pro udržování vozu v jízdním v pruhu, asistent nouzového brzdění, rozpoznávání dopravních značek s adaptivním omezovačem rychlosti a asistent pozornosti řidiče.
 
Verze 110 First Edition s exkluzivními doplňky nadstandardní výbavou, nápisy First Edition a pětipaprskovými 20" koly z lehké slitiny budou dostupné jen v prvním roce s cenou od 1 990 087 Kč.
 
Nový Defender se vyrábí na Slovensku v novém závodě u Nitry. První dodávky se očekávají v dubnu 2020. Rozhodnutí o výrobě Defenderu v novém závodě na kontinentě místo ve Velké Británii padlo už před osmi lety, takže nemělo nic společného s Brexitem.