name | autoweek.cz

Peugeot 308 SW: kombi i s hybridním pohonem

Peugeot 308 SW: kombi i s hybridním pohonem

22.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Jako kombi má Peugeot 308 SW nejen větší zavazadlový prostor než hatchback, ale nabízí i další speciální funkce. Do prodeje přijde se dvěma verzemi plug-in hybridního pohonu počátkem příštího roku.
Zákazníci sice jako rodinná auta stále častěji volí SUV, nicméně pro kompaktní kombi je na trhu stále prostor. U Peugeotu už je mnohaletou tradicí, že každý kompaktní hatchback doprovází verze kombi a ani připravovaná nová generace modelu 308 nebude výjimkou. I když se kompaktních hatchbacků prodává víc než kombi, tento typ karoserie představuje více než třetinu prodeje současného modelu 308 a drží si celkové šesté místo na celoevropské úrovni v segmentu kompaktních kombi, kterému dominuje Škoda Octavia Combi. Peugeot 308 SW volí ze 70 % firemní a 30 % soukromí zákazníci, přičemž cílem pro nový je získat nové zákazníky.
 
Nižší a delší
Nový Peugeot 308 SW je postaven na nové verzi multienergetické platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), díky níž je značka schopná nabízet komplexní řadu pohonů. Proto může přijít rovnou se dvěma variantami plug-in hybridního pohonu.
 
Po hatchbacku, který bude uveden v září, Peugeot nyní s půlročním předstihem zveřejnil první informace o novém kombi 308 SW, které bude následovat počátkem roku 2022. Kombi od hatchbacku logicky přebírá všechny základní konstrukční prvky, vybavení a koncepci ovládání. Kombi logicky přebírá přední část nové generace 308 s novým logem, masivní mřížkou chladiče, velmi tenkými hlavními světlomety a svislými světly pro denní svícení.
 
Pozoruhodný ovšem je proměněný profil s delší přední kapotou, větším sklonem čelního skla a sníženou výškou přináší 308 SW větší dynamiku. Zadní část nového modelu 308 SW byla navržena s výraznými liniemi a zcela odlišnou zádí od současné generace ale samozřejmě s mnoha prvky podobnými s hatchbackem. Kombi přináší silný charakter v mnoha ohledech odlišný od hatchbacku - například chybí propojení zadních svítilen světelným pruhem.
 
S délkou 464 cm je kombi o 6 cm delší než stávající generace a o 27 cm delší než hatchback nové generace. Se 273 cm má také o 5,5 cm delší rozvor náprav než hatchback ale současně je o 2 cm nižší. Průměr zatáčení je 10,68 m.
 
Prostornější
S o 21 cm prodlouženým zadní převisem má objem zavazadlového prostoru je 608 l až 1634 l, což jsou zhruba stejné hodnoty jako dosud. Je však třeba dodat, že plug-in hybridní verze budou muset mít objem 548 l resp. 1574 litrů. Tento úbytek v důsledku hybridizace je ovšem výrazně menší než u konkurence, kde se pohybuje kolem 100 l. Peugeot zároveň vylepšil možnosti využití zavazadlového prostoru když u sklopných zadních sedadel opustil klasické rozdělení 2/3:1/3 a přechází na systém 40 %/20 %/40 %.
 
Přístrojová deska byla zcela převzata z hatchbacku s novou generací i-cockpitu, složeného z plně digitálního 3D přístrojového panelu, malého volantu a 10“ displejem multimediálního systému doplněným klávesovými ovladači i-toggles. V nabídce je nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect resp. i-Connect Advanced s on-line navigací TomTom. Asistenční systémy řízení poslední generace tvoří Drive Assist 2.0 zahrnující adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go  a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce: poloautomatickou změnu jízdního pruhu, včasné doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách.
 
Dva plug-in hybridy
Pod kapotou najdeme motory jako v hatchbacku, jmenovitě dva zážehové tříválce 1,2 l PureTech 110 (81 kW) a PureTech 130 (96 kW), vznětový čtyřválec 1,5 l BlueHDi 130 (96 kW), ale od počátku prodeje také dva plug-in hybridní systémy Hybrid 180 e-EAT8 a Hybrid 225 e-EAT8. První používá zážehový motor o výkonu 110 kW (150 k) a druhý 132 kW (180 k), oba ve spojení s elektromotorem o výkonu 81 kW a s akumulátorem s kapacitou 12,4 kWh.
 
Nový Peugeot 308 SW se na trh dostane na začátku roku 2022 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mylhúzách.