name | autoweek.cz

Renault uvádí na český trh tři hybridní vozidla

Renault uvádí na český trh tři hybridní vozidla

07.07.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault doplňuje plně elektricky poháněné modely Zoe, Twingo Z.E. a Kangoo Z.E. o trojici vozů s hybridním pohonem E-Tech ve verzích full hybrid (Clio) a plug-in hybrid (Captur a Mégane).
Nové hybridní modely Clio E-Tech, Captur E-Tech Plug-in a Mégane E-Tech Plug-in doplňují plně elektricky poháněné modely značky Renault. Technologie E-Tech se zprvu objevuje u nejprodávanějších modelů a následně se rozšíří do dalších modelových řad. Jejich modulární platformy CMF-B a CMF-C/D byly od počátku koncipované tak, aby umožnily elektrifikaci s využitím kompaktní technologie E-Tech, kterou lze umístit do motorového prostoru i malého městského vozu jako je Clio. Řešení hybridních pohonů využívá zkušenosti techniků týmu Renault F1 s hybridní technologií, používanou od roku 2014, a to zejména v oblasti rekuperace energie a užití inovativní automatické multimódové převodovky poprvé použité u sériového vozidla.
 
Pohonná jednotka pro hybridní pohony Renault existuje ve dvou variantách: E-Tech pro full hybrid (HEV) a E-Tech Plug-in pro plug-in hybridy (PHEV) s možností vnějšího dobíjení. Využívá zážehový motor 1,6 l/68 kW (91 k) nové generace a dva elektromotory, z nichž jeden je typu HSG (High-Voltage Starter Generator, neboli vysokonapěťový startér/generátor), a inovativní multimódovou bezspojkovou převodovkou. Absence spojky umožňuje starty a rozjezdy v plně elektrickém režimu bez zapojení spalovacího motoru.
 
Když řidič uvolní pedál plynu a řadicí páka je v poloze Drive, hlavní HSG pracuje jako generátor, který kinetickou energii přemění v elektrickou a uloží ji v akumulátoru. Pro účinnější rekuperaci lze zařadit polohu B. Když řidič sešlápne pedál brzdy, brzdění se kombinuje rekuperací v motor/generátoru s přispěním hydraulického ovládání brzd.
 
Clio E-Tech
Nová generace modelu Clio po generační obměně v roce 2019 poprvé nabízí i plně hybridní pohon E-Tech 140 s největším výkonem systému 103 kW. Ten nabízí maximální účinnost provozu s mimořádnou pružností, představovanou zrychlením z 80 na 120 km/hod za 6,9 s. Regenerativní brzdění, spojené s dobíjením akumulátoru 1,2 kWh, a výkon systému E-Tech optimalizují spotřebu. Lze tak dosáhnout až 80 % doby jízdy po městě v plně elektrickém režimu.
 
Hybridní Clio E-Tech 140 má ve srovnání se vznětovou variantou Blue dCi 115 vyšší hmotnost pouze o 10 kg. Ve smíšeném provozu spotřebuje 4,3 l/100 km a produkuje méně než 96 g CO2/km (podle WLTP). Akumulátor výrazněji nezmenšuje objem zavazadlového prostoru a i hybridní verze může být vybavena rezervním kolem. Základní verze E-Tech 140 Zen se nabízí za akční cenu 474 000 Kč.
 
Captur E-Tech Plug-in
Pohon E-Tech Plug-in 160 se systémovým výkonem 117 kW využívá akumulátor s vyšší kapacitou 9,8 kWh. Za účelem maximalizace dojezdu v elektrickém režimu se akumulátor dobíjí připojením k síti. Režim Pure umožňuje plně elektrický režim s dojezdem až 50 km při rychlosti až 135 km/hod ve smíšeném režimu (WLTP) resp. až 65 km v městském režimu (WLTP City). V režimu Sport v Multi-Sense lze kombinovat všechny tři pohony. Funkce E-Save dává přednost spalovacímu motoru aby zachovala dostatečné nabití (minimálně 40 %) akumulátoru pro následnou potřebu plně elektrického pohonu (například pro pohyb v centru města). Ve smíšeném provozu spotřebuje 1,5 l/100 km a emituje 32 g CO2/km (WLTP). Akční cena verze E-Tech Plug-in 160 Intens je 730 000 Kč.
 
Mégane E-Tech Plug-in
Mégane se v létě objeví s plug-in hybridní technologií E-Tech Plug-in o výkonu 160 k bude při uvedení na trh dostupný pro Nový Mégane Grandtour a o něco později rovněž pro verzi hatchback. Motor E-Tech Plug-in s akumulátorem o kapacitě 9,8 kWh umožní dojezd v plně elektrickém režimu 50 km rychlostí až 135 km/h v kombinovaném cyklu (WLTP) a 65 km při jízdě po městě.