name | autoweek.cz

Seat Leon - čtvrtý v řadě

Seat Leon - čtvrtý v řadě

31.01.2020 | | Nové modely

Tvůrci nové generace Seatu Leon si nekladli za cíl přijít s revoluční proměnou. Při navrhování mírně zvětšené čtvrté generace se zaměřil především na technický vývoj. Výsledek je patrný na první pohled: tento hrdý Španěl je okamžitě rozpoznatelný Leon a přitom vypadá jako úplně nový.
Kompaktní Leon je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky Seat s více než 2,2 milionu dodaných vozů dosavadních tří generací. Jeho čtvrtá generace je prvním plně propojeným vozem a dosud nejinovativnějším produktem španělské automobilky.
 
Jasné linie s prodlouženou kapotou a výraznějšími detaily, plně LED světlomety či souvislý světelný LED pás na zádi zvýrazňují dynamiku, kterou zprostředkovávají nové úspornější motory. Poprvé bude tento sourozenec Golfu a Octavie, s nimiž sdílí modulární platformu MQB Evo, k dispozici nejen s pohonem na benzin, naftu a zemní plyn, ale i jako mild hybrid se 48 V sítí a plug-in hybrid.
 
motor palivo výkon pozn.
1,0 TSI B 66 kW (90 k)  
1,0 TSI B 81 kW (110 k)  
1,5 TSI B 96 kW (130 k)  
1,5 TSI B 110 kW (150 k)  
2,0 TSI B 140 kW (190 k)  
2,0 TDI Evo N 85 kW (115 k)  
2,0 TDI Evo N 110 kW (150 k) vč. 4Drive
1,5 TGI CNG 96 kW (130 k)  
1,0 eTSI B 81 kW (110 k) mild hybrid
1,5 eTSI B 110 kW (150 k) mild hybrid
1,4 TSI eHybrid B+E 150 kW (204 k) plug-in hybrid
 
Nový Leon má digitalizovaný kokpit jako Golf 8 s 10,25“ přístrojovým displejem a 8,25“ displejem infotainmentu propojitelného se smartphonem, za příplatek je k dispozici 10“ displej s ovládáním gest a online navigací. Díky zabudované SIM kartě bude více digitálně propojen s okolím než byl dosud jakýkoli model Seatu, takže uživatelé získají přístup na dálku k datům ze svého vozidla a budou například moci řídit proces nabíjení u plug-in hybridní verze nebo činnost klimatizace.
 
Nový Leon nabídne i spoustu asistenčních systémů nové generace. Nový digitální ekosystém vozu umožní v průběhu jeho životního cyklu prostřednictvím on-line služeb rozšiřovat dostupné komunikační a asistenční systémy.
 
Tradiční příznivci Leonu ocení i fakt, že jak pětidveřový hatchback, tak kombi Sportstourer nabídne díky prodloužení rozvoru náprav o 50 mm na 2686 mm (délka vozu se protáhla o 86 mm na 4368 mm) více prostoru zejména v zadní části a větší (alespoň u Sportstoureru) zavazadlový prostor - u liftbacku se nezměnil (380 l), zatímco u kombi má nově objem 617 l.
 
Leon bude mít oficiální premiéru v březnu na autosalonu v Ženevě. Výroba ve španělském Matorellu už začala, uvedení na trh je plánováno na duben 2020, v případě kombi Sportstourer ve třetím čtvrtletí.