name | autoweek.cz

Stylová Toyota Auris Touring Sports

Stylová Toyota Auris Touring Sports

19.02.2013 | Antonín Matějka | Nové modely

Tento automobil si budete moci prohlédnout za několik dní na autosalonu v Ženevě, již dnes je ovšem jasné, že se jedná o jeden z nejatraktivnějších modelů kombi v nižší střední třídě.

Už jenom proto, že bude rovněž nabízen s plně hybridním systémem pohonu. Auris Touring Sports má velmi elegantní, funkční a aerodynamicky propracovaný design. Oproti hatchbacku je o 285 mm delší, přičemž nárůst délky vozu byl plně využit na zvětšení zavazadlového prostoru. Při nesklopených zadních sedadlech je zavazadelník dlouhý 1 115 mm a široký 1 452 mm; jeho velkorysý objem činí 530 litrů. Po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60:40 do úplné roviny vzniká prostor pro náklad o délce až 2 047 mm, s maximální výškou až 890 mm (760 mm s dvojitou podlahou v horní poloze) a celkovým objemem 1 658 litrů. Předností plně hybridní verze je změna zástavby modulu s akumulátory pod zadní sedadlo, přičemž objem zavazadelníku se shoduje s konvenčními verzemi této modelové řady. Auris Touring Sports nabídne zákazníkům výhody praktického systému Toyota Easy Flat, tedy sklápění zadních sedadel jediným dotykem a dvojité podlahy zavazadelníku.

Při pohledu z boku má Auris Touring Sports stejně jako hatchback nápadně zešikmené čelní sklo, které přechází v prodlouženou linii střechy se střešními ližinami z hliníku a končí u vestavěného zadního spoileru. Panoramatické střešní okno Skyview (na přání) je díky délce 1553 mm a šířce 960 mm jedním z největších v této třídě a ještě znásobuje optickou prostornost zcela nového interiéru.Rozšířené boční prosklení ze tří panelů používá začerněné sloupky, včetně černého klavírního lakování prostředního B-sloupku, a je podtrženo chromovým dekorem nad záhybem dynamicky se zvedající okenní čáry karoserie.Vzadu pak Auris Touring Sports používá nový design nárazníku a výklopné zádi, s prahem zavazadlového prostoru posazeným o 100 mm níže než v případě hatchbacku. Podobně jako u zbytku modelové řady Auris se zde objevuje nápadný design zadních sdružených světel zahnutých přes boky karoserie, s akcentem na tvary zadního spoileru, nové provedení zadního D-sloupku a okno ve výklopné zádi.

Pro nový Auris Touring Sports se bude nabízet deset barev laku karoserie, z toho tři jsou zcela nové – žulově šedá, avantgardní bronzová a modrý horizont. Perlově bílý lak je vyhrazen pouze pro verze s plně hybridním pohonem. Zákazníci mohou vybírat mj. z nových okrasných krytů kol o průměru 15" a 16", resp. z litých kol 16" a 17". Toyota Auris Hybrid Touring Sports používá jedinečné prvky, podle nichž lze tuto vlajkovou loď konstrukční řady snadno rozpoznat. Ve spodní části masky chladiče a u difuzoru vespod zadního nárazníku je použito lesklé lakování v odstínu grafitu, určené výhradně pro hybridní verzi; loga Toyoty na kapotě a na výklopné zádi jsou vyvedena v již tradiční hybridní modré barvě. Další loga s označením hybridního pohonu najdeme na předních blatnících a na výklopné zádi.  Litá kola (15" ve stříbrném tónu, resp. 17" v tmavém metalickém odstínu) charakterizuje nový design, určený výhradně pro verzi s plně hybridním pohonem.

Nová Toyota Auris Touring Sports kromě hybridní verze, která kombinuje zážehový motor 1,8 l VVT-i a elektromotor (celkový výkon systému 136 k), nabízí další čtyři pohonné jednotky – benzinové motory 1,33 l Dual VVT-i/99 k a 1,6 l Valvematic/132 k a turbodiesely 1,4 l D-4D/90 k a 2,0 l D-4D/124 k. Tyto motory jsou k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo CVT převodovkou MultiDrive S (1,6 l Valvematic), která je doplněna sportovním režimem sedmistupňového sekvenčního řazení.

Nová Toyota Auris Touring Sports se bude v Evropě nabízet ve čtyřech stupních výbavy: Live, Active, Style a Lounge. Jednotlivé stupně výbavy se zřetelně odlišují specifikací prvků výbavy a stylistickým provedením exteriéru i interiéru. K jasnému odlišení slouží například kvalitní dekorativní panel na přístrojové desce, který může mít šest různých typů povrchové úpravy; kovově černou ve stupni výbavy Live, kovově stříbrnou ve stupni Active, karbonově černou ve stupni Style, resp. provedení z pravé kůže u modelů ve stupni výbavy Lounge. U Toyoty Auris Hybrid Touring Sports je použita kovová povrchová úprava v ledově šedé u stupně výbavy Active, resp. z pravé kůže v ledově šedém nebo černém barevném tónu u stupně výbavy Lounge.

Z bohaté standardní a příplatkové výbavy nové Toyoty Auris Touring Sports jmenujme alespoň inteligentní parkovací asistent SIPA, audiosoustavu JBL Premium Sound s devíti reproduktory, adaptivní světlomety či modernizovamé multimediální systémy Toyota Touch & Go a Toyota Touch & Go Plus.