name | autoweek.cz

Pokročilé technologie pneumatik Continental

Pokročilé technologie pneumatik Continental

17.12.2014 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Continental představil technologii ContiSilent, snižující při jízdě hluk v interiéru až o 9 dB při zachování špičkové výkonnosti pneumatiky, technologii ContiSeal, pro samozacelení poškození běhounu předmětem o průměru do 5 mm, a systém SSR, umožňující dojet po defektu až 80 km.

Společnost Continental pravidelně přináší inovace, jež významně ovlivňují směřování celého odvětví. Její odborníci vyvíjejí technologie zlepšující kvalitu jízdy s ohledem na bezpečnost a jízdní komfort.

 

Mezi těmi nejnovějšími figuruje konstrukční inovace pneumatik ContiSilent pro co nejtišší jízdu v interiéru vozidla na každém povrchu. Významným milníkem bylo též představení samozacelující technologie pneumatik ContiSeal nebo uvedení pneumatik s bezpečnostní konstrukcí SSR. Všechny tři tyto inovativní technologie pneumatik Continental jsou v nabídce i na českém trhu.

 

ContiSilent – vyvinuto pro komfortní jízdu bez hluku

Technologie ContiSilent je reakcí společnosti Continental na poptávku automobilek i jejich zákazníků po řešení, jež by spolehlivě eliminovalo hluk v interiéru vozu způsobený provozem pneumatik. Přináší jedinečné řešení v podobě vnitřního tlumiče z polyuretanové pěny, jenž po nalepení na vnitřní stranu pod běhounovou částí pneumatik díky svým unikátním vlastnostem působí tlumicím účinkem při jejich odvalování. Bez ohledu na povrch vozovky může být hluk v interiéru vozidla s pneumatikami vybavenými technologií ContiSilent nižší až o 9 dB, což přispívá k maximálnímu komfortu pasažérů.

 

ContiSilent přitom nijak neovlivňuje výkonnost ani další klíčové parametry pneumatik, jako jsou brzdění, handling nebo výkonnost na mokrém povrchu. Stejně tak mohou být pneumatiky s touto technologií montovány na jakýkoli typ vozidla bez zvláštních nároků na postup či speciální ráfky.

 

Jako první instaluje letní pneumatiky ContiSilent z řady ContiSportContact 5 P Audi na svoje modely RS 6 Avant a RS 7 Sportback.

 

Moderní řešení nečekaných defektů s ContiSeal

Další z technologií budoucnosti, které Continental úspěšně převedl do praktického života už v roce 2008, je systém pro zacelení poškozených běhounů pneumatik ContiSeal. Až v 80 % případů, kdy je běhoun zvenčí narušen průpichem cizího předmětu o průměru do 5 mm, například hřebíkem, se dokáže jím vybavená pneumatika sama zacelit, a umožní tak řidiči pohodlně dojet do nejbližšího pneuservisu.

 

Mezi rameny na vnitřní gumě pneumatiky je umístěna vrstva unikátní viskózní tmelící látky. ContiSeal buď vniklé těleso obklopí, a zamezí tak úniku vzduchu z pneumatiky, anebo v případě jeho vypadnutí zaplní a utěsní vzniklý otvor, aniž by došlo k poklesu tlaku vzduchu v pneumatice.

 

Pneumatiky s touto technologií si zachovávají vynikající jízdní vlastnosti standardních modelů Continental a lze je použít pro všechny typy vozů bez speciálních konstrukčních požadavků. Nejprodávanější pneumatikou v České republice s technologií ContiSeal je ContiSportContact 5 v rozměru 235/45 R17 94 W a 235/40 R18 95 W. Technologie ContiSeal je aplikována na letní i zimní pneumatiky.

 

Bezpečný dojezd díky systému SSR

Systém mobility SSR (Self Supporting Run flat) zajišťuje ujetí dostatečné vzdálenosti v případě nečekaného úniku vzduchu. Klíčové je pro něj zesílení bočnice, jež i v případě poklesu tlaku v pneumatice řidiči umožní při rychlosti do 80 km/h ujet vzdálenosti až 80 km.

 

Jelikož se jedná o velmi komfortní řešení a řidič si díky němu poškození pneumatiky nemusí ihned všimnout, je třeba doplnit SSR instalací funkčního systému kontroly tlaku TPMS, který poškození ihned hlásí na přístrojové desce vozidla. Pneumatiky Continental se systémem SSR lze montovat na všechny standardní ráfky kol, umožní-li to schválení výrobce.