name | autoweek.cz

Peugeot představuje elektrickou dodávku e-Boxer

Peugeot představuje elektrickou dodávku e-Boxer

28.08.2020 | Vladimír Rybecký | Doprava

Peugeot činí další krok k elektrifikaci své produktové řady a do nabídky užitkového vozu Boxer přidal verzi s čistě elektrickým pohonem.
Peugeot e-Boxer doplňuje menší elektrickou dodávku e-Expert. Je k dispozici ve dvou verzích kapacity akumulátorů umožňující dojezd až 340 km podle standardu WLTP. K dispozici je výběr ze čtyř délek, tří výšek, několika tvarů karoserie a různých úrovní asistenčních systémů.
 
Nový e-Boxer má stejnou užitečnou hmotnost až 1890 kg jako verze se spalovacím motorem a totéž platí také pro objem nákladového prostoru 8 až 17 m³, protože akumulátor je umístěn pod podlahou. S využitím tří rozvorů náprav (300 cm/345 cm/404 cm) se dodává v pěti různých velikostech s délkou L1 až L4 a výškou H1 až H3. Kromě toho je e-Boxer k dispozici také jako podvozek s kabinou v délkách L2, L3 a L4, jako podvozek s dvojkabinou v délce L3 a jako plošinový podvozek s jednoduchou kabinou (L3 a L4).
 
Elektromotor poskytuje točivý moment 260 N.m a maximální výkon 90 kW (122 k). Hnací soustava získává energii rekuperaci, když se uvolní pedál akcelerátoru nebo je stisknut pedál brzdy. Maximální rychlost je pro 4 t variantu 90 km/h, jinak 100 km/h. Pro větší bezpečnost může být e-Boxer vybaven kamerou na zádi, asistentem nouzového brzdění, výstražným systémem pro vybočení z jízdního pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, automatickým ovládáním dálkových světel, asistentem sledování mrtvého úhlu, tempomatem a omezovačem rychlosti či asistentem při jízdě z kopce.
 
Ve verzích s délkami L1 a L2 se energie získává z lithio-ionového akumulátoru o kapacitě 37 kWh, což vozu poskytuje dojezd 200 km. Při délkách L3 a L4 je instalován akumulátor 70 kWh pro dojezd 340 km. Pro skříňovou variantu karoserie je větší akumulátor k dispozici i pro délku L2. Standardně je e-Boxer vybaven dvojitou palubní nabíječkou pro jednofázové (7 kW) a třífázové (22 kW) nabíjení. Dobu nabíjení až 80 % udává Peugeot pro obě velikosti akumulátoru u stojanů 50 kW až 1 hodinu.
 
Vizuálně se e-Boxer od verzí spalovacími motory liší pouze logem e-Boxer na zadních dveřích a písmenem e nad levým předním obloukem kola. Elektrický pohon ale přináší několik inovací do interiéru. Namísto řadicí páky jsou vpravo pod přístrojovou deskou tři tlačítka pro výběr jízdního režimu a vnitřní zpětné zrcátko je zcela nové. Zobrazují se v něm informace jako je stav nabití akumulátoru, zbývající dojezd, napětí, proud a jízdní režim.
 
Peugeot uvede e-Boxer na evropské trhy ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020, ale s jeho prodejem v České republice se zatím nepočítá. Vyrábí se v italském závodě v Cal di Sangro a je elektrifikován kooperační společností Bedeo.