name | autoweek.cz

EcoBoost místo hybridu
07.10.2011 | Vladimír Rybecký | Trendy
Modernizovaný crossover Ford Escape pro modelový rok 2013 přijde o hybridní variantu, protože s motorem EcoBoost dosáhne lepší hospodárnosti.
Ford Escape Hybrid brzy zmizí ze světa. Ford jej v roce 2004 uvedl na severoamerický trh aby splnil emisní limity v některých státech USA, především v Kalifornii. Bylo to úplně první SUV a současně první v USA vyráběný automobil s hybridním pohonem.
Třetí generace Fordu Escape se představí v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Nebude už využívat platformu vzešlou z vozu Mazda Tribute, ale upravenou platformu evropského SUV Ford Kuga.
Přijde s třemi možnostmi volby čtyřválcového motoru - dvěma verzemi EcoBoost 1,6 l a 2,0 l a motorem 2,5 l Ti-VCT. Z nabídky pro modelový rok 2013 (jak je v USA zvykem, začne se prodávat v roce 2012) se tedy vytratí volba motoru V6 ale i hybridní pohon.
Nová generace modelu Escape bude prvním SUV od Fordu poskytujícím možnost výběru ze dvou motorů EcoBoost. Motory kombinující přímé vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem dosahují prvotřídní míru hospodárnosti. S motorem EcoBoost 1,6 l dokonce Escape 2013 dokáže pokořit spotřebu současného modelu Escape Hybrid , jenž je 7,5 l/100 km a hospodárnost motoru EcoBoost 2,0 l předčí všechny jeho šestiválcové konkurenty. Většina vyvinutých komponent se ale objeví v pětimístném hybridu Ford C-Max.
Ford Escape se v Evropě neprodával, ale do roku 2006 se jeho první generace nabízela pod jménem Maverick. Třetí generace Escape by se ale měla stát základem pro nástupce evropského modelu Kuga.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz