name | autoweek.cz
Facelift pro Ford Focus
01.11.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Ford modernizoval kompaktní model Focus. Facelift pětidveřového hatchbacku a kombi Turnier dostal kromě běžných retuší především nové asistenční a infotainmentové funkce.
Ford Focus kromě dalších vylepšení přichází s novým konceptem výbavových linií. Varianty Titanium, ST-Line a crossroadová Active jsou vzájemně více odlišené a za příplatek jsou k dispozici rozšiřující sady výbavy X a Vignale.
Středem pozornosti je systém konektivity Sync4 včetně navigace a rádia DAB, poprvé představený v elektricky poháněném Mustangu Mach-E. Nyní dostal 13,2“ (místo dosavadního 8“) dotykový displej ve formátu na šířku nad středovou konzolí. S tím je zároveň spojena možnost využívat on-line aktualizace Ford Power-Up. Prostřednictvím dotykového displeje se nyní ovládá i topení a ventilace, k jejichž obsluze dříve sloužila tlačítka. Prostřednictvím aplikace FordPass se mohou majitelé odkudkoliv spojit se svým vozem a zjistit na dálku jeho stav, popřípadě i nastartovat motor (s automatickou převodovkou).
Pokud jde o asistenční systémy, systém varování před objekty v mrtvém úhlu nyní pomocí impulsu do řízení upozorňuje na riskantní změnu jízdního pruhu. Nový Focus je sériově vybaven full-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
Nabídka motorů zůstává nezměněná. Dva mild hybridní modely EcoBoost Hybrid se 48 V technologií s výkony 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k) jsou však nyní k dispozici také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Powershift. V nabídce je zážehový 1,0 EcoBoost/92 kW (125 k) také bez hybridní technologie ve variantě se šestirychlostní převodovkou. Turbodiesel 1,5 EcoBlue/88 kW (120 k) je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, ale lze objednat také s osmistupňovou samočinnou. Vyniká spotřebou paliva podle WLTP od 4,0 l/100 km.
Pro Focus ST již není k dispozici turbodiesel. Sportovní vrcholný model, vyvinutý oddělením Ford Performance, je nyní jako sedan i kombi k dispozici pouze s přeplňovaným zážehovým motorem 2,3 l/206 kW (280 k) a šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Středem pozornosti je systém konektivity Sync4 včetně navigace a rádia DAB, poprvé představený v elektricky poháněném Mustangu Mach-E. Nyní dostal 13,2“ (místo dosavadního 8“) dotykový displej ve formátu na šířku nad středovou konzolí. S tím je zároveň spojena možnost využívat on-line aktualizace Ford Power-Up. Prostřednictvím dotykového displeje se nyní ovládá i topení a ventilace, k jejichž obsluze dříve sloužila tlačítka. Prostřednictvím aplikace FordPass se mohou majitelé odkudkoliv spojit se svým vozem a zjistit na dálku jeho stav, popřípadě i nastartovat motor (s automatickou převodovkou).
Pokud jde o asistenční systémy, systém varování před objekty v mrtvém úhlu nyní pomocí impulsu do řízení upozorňuje na riskantní změnu jízdního pruhu. Nový Focus je sériově vybaven full-LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
Nabídka motorů zůstává nezměněná. Dva mild hybridní modely EcoBoost Hybrid se 48 V technologií s výkony 92 kW (125 k) a 114 kW (155 k) jsou však nyní k dispozici také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Powershift. V nabídce je zážehový 1,0 EcoBoost/92 kW (125 k) také bez hybridní technologie ve variantě se šestirychlostní převodovkou. Turbodiesel 1,5 EcoBlue/88 kW (120 k) je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, ale lze objednat také s osmistupňovou samočinnou. Vyniká spotřebou paliva podle WLTP od 4,0 l/100 km.
Pro Focus ST již není k dispozici turbodiesel. Sportovní vrcholný model, vyvinutý oddělením Ford Performance, je nyní jako sedan i kombi k dispozici pouze s přeplňovaným zážehovým motorem 2,3 l/206 kW (280 k) a šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz