name | autoweek.cz

Fiat Panda Natural Power

Fiat Panda Natural Power

20.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Udržitelnou mobilitu v podání Fiatu na autosalonu v Ženevě reprezentuje Panda Natural Power. Fiat za svůj CNG program získal ocenění EcoBest 2013. V rámci tohoto programu od roku 2006 vzniklo mj. i 300 000 vozů Fiat Panda Natural Power.
Fiat Panda na autosalonu v Ženevě slaví zlomový okamžik: od roku 2006 bylo vyrobeno 300 000 těch vozů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). O pohon vozu se stará motor TwinAir Turbo Natural Power s výkonem 59 kW (80 k). Tento motor je schopný spalovat jak benzin, tak plyn. Na 100 km spotřebuje 4,5 l benzinu nebo 3,1 kg plynu, což znamená velmi nízké emise CO2: 106 g/km při pohonu na benzin a dokonce jen 85 g při pohonu na plyn.
 
Kombinace motoru s technologií MultiAir a přeplňováním, downsizingu a specifických prvků pohonného systému na CNG je Panda Natural Power ideálním řešením pro zákazníky, kteří kladou velký důraz jak na ekologii, tak i na hospodárnost provozu.
 
Ve srovnání s verzí čistě na benzin má motor řadu nových prvků, jako jsou sací potrubí, vstřikovače, elektronická řídicí jednotku nebo sedla ventilů. Samozřejmě jen díky perfektnímu spojení těchto komponent a dlouhé zkušenosti s návrhem a provozem vozidel tohoto typu může Fiat zaručit maximální spolehlivost celého systému. Tento přístup se podílí na tom, že jízdní výkony ani každodenní zvyklosti řidičů nejsou ve voze s tímto ekologickým pohonem nijak omezeny.
 
FCA hraje v oblasti vozidel bi-fuel vedoucí úlohu v rámci celé Evropy již dvacet let, a to díky více než 700 000 prodaných vozů umožňujících provoz na CNG, a široké nabídce modelů: od Fiatu to jsou Panda, Punto, Qubo, Doblò, 500L a 500L Living, u značky Lancia je to Ypsilon a z produkce Fiat Professional Fiorino, Doblò Cargo, Ducato a Ducato Panorama. Tento přístup ocenila i mezinárodní porota AutoBest, když Fiatu udělila ocenění EcoBest 2013.
 
Pohon na CNG snižuje emise CO2 o 23 % a oxidů dusíky dokonce o 52 % ve srovnání s variantami na benzin.