name | autoweek.cz
Fiat uvede dvě nové dodávky
28.10.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Společnost Stellantis oznámila uvedení dvou nových modelů značky Fiat. Jména budou tradiční: osobní Fiat Ulysse a užitkový Fiat Professional Scudo. Oba budou k dispozici se spalovacím motorem i v nové plně elektricky poháněné verzi.
Oznámení Stellantisu uzavírá pro oba modely kruh - vznikly jak tzv. Eurovany v polovině 90. let v rámci společného projektu PSA a Fiatu s cílem vyrábět MPV a dodávky na sdíleném základě pod značkami Fiat, Lancia, Peugeot a Citroën. Dvě generace Eurovanů se vyráběly ve Francii. Od roku 2014 použila skupina PSA pro své modely Citroën Jumpy/Spacetourer a Peugeot Expert/Traveller novou platformu EMP2, zatímco Fiat s novým Talentem přešel na platformu společnou s Renaultem Trafic, Opelem Vivaro a Nissanem Primastar.
Protože se PSA a FiatChrysler spojily a vytvořily koncern Stellantis, budou dodávky Fiat opět sdílet techniku s Peugeotem a Citroënem (a nyní i Opelem). Jak Stellantis oznamuje, nové Scudo a Ulysse jsou založeny na platformě EMP2. Stejná platforma se používá také pro Peugeoty Expert a Traveller, Citroëny Jumpy a SpaceTourer a Opel/Vauxhall Vivaro a Zafira Life, ale také Toyotu ProAce.
Nová rodina vozidel proto znamená návrat Fiatu Professional a Fiatu do historické továrny v Hordainu poblíž Valenciennes v severní Francii, která v letech 1994 až 2016 vyráběla některé z jejich nejslavnějších modelů.
Lehký užitkový vůz Fiat Professional Scudo bude k dispozici ve třech délkách a s karoseriemi Van, Combi a jako Cab, tedy kabina na rámu pro další nástavby. Fiat Ulysse bude dostupný v kombinacích od 6 do 9 míst se zaměřením na velké rodiny nebo obchodní sektor.
Společnost Stellantis zatím neuvádí technické údaje o elektrických verzích, nicméně těžko půjde o jiný pohon než už dobře známý systém s trakčním elektromotorem 100 kW. V nejkratší verzi vozidel (460 cm) bude k dispozici pouze 50 kWh akumulátor umožňující dojezd 220 km (WLTP), pro délky L2 (495 cm) a L3 (530 cm) bude možné volit i 75 kWh akumulátor a dojezd 330 km.
Objednávky na Fiat Professional Scudo budou otevřeny v klíčových zemích koncem letošního roku resp. na počátku příštího, zatímco Fiat Ulysse bude k dispozici od prvního čtvrtletí roku 2022.
Protože se PSA a FiatChrysler spojily a vytvořily koncern Stellantis, budou dodávky Fiat opět sdílet techniku s Peugeotem a Citroënem (a nyní i Opelem). Jak Stellantis oznamuje, nové Scudo a Ulysse jsou založeny na platformě EMP2. Stejná platforma se používá také pro Peugeoty Expert a Traveller, Citroëny Jumpy a SpaceTourer a Opel/Vauxhall Vivaro a Zafira Life, ale také Toyotu ProAce.
Nová rodina vozidel proto znamená návrat Fiatu Professional a Fiatu do historické továrny v Hordainu poblíž Valenciennes v severní Francii, která v letech 1994 až 2016 vyráběla některé z jejich nejslavnějších modelů.
Lehký užitkový vůz Fiat Professional Scudo bude k dispozici ve třech délkách a s karoseriemi Van, Combi a jako Cab, tedy kabina na rámu pro další nástavby. Fiat Ulysse bude dostupný v kombinacích od 6 do 9 míst se zaměřením na velké rodiny nebo obchodní sektor.
Společnost Stellantis zatím neuvádí technické údaje o elektrických verzích, nicméně těžko půjde o jiný pohon než už dobře známý systém s trakčním elektromotorem 100 kW. V nejkratší verzi vozidel (460 cm) bude k dispozici pouze 50 kWh akumulátor umožňující dojezd 220 km (WLTP), pro délky L2 (495 cm) a L3 (530 cm) bude možné volit i 75 kWh akumulátor a dojezd 330 km.
Objednávky na Fiat Professional Scudo budou otevřeny v klíčových zemích koncem letošního roku resp. na počátku příštího, zatímco Fiat Ulysse bude k dispozici od prvního čtvrtletí roku 2022.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz