name | autoweek.cz

Finále soutěže Mechanik roku
25.10.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Mezinárodní superfinále soutěže Mechanik roku se poprvé uskutečnilo v České republice.
Společnost Federal-Mogul, přední výrobce automobilových komponentů do prvovýroby i na trh náhradních dílů, uspořádala v České republice mezinárodní finále soutěže Mechanik roku.
Výherci lokálních kol ze sedmi evropských zemí se sešli v technologickém centru závodního týmu Buggyra v Roudnici nad Labem, aby zde poměřili svou zručnost při výměně brzdových destiček a kotoučů závodního tahače Buggyra. Na nejlepšího automobilového mechanika čekala první cena v podobě osobního automobilu Škoda Fabia.
Do České republiky se sjelo 14 nejzručnějších evropských automechaniků, aby se utkali v Superfinále soutěže Mechanik roku 2013.
Jednalo se již o druhý ročník této mezinárodní soutěže automobilových mechaniků z vybraných evropských zemí, přičemž poprvé se nejlepší mechanici z několika států Evropy sešli minulý rok v Bulharsku.
Do soutěže se v sedmi zemích (Bulharsko, Česká republika, Maďarsko, Makedonie, Rusko, Srbsko a Ukrajina) přihlásilo cekem 400 mechaniků. Během posledních měsíců proběhla v jednotlivých zemíchlokální kola, v některých zemích dokonce i víceúrovňová, z nichž se kvalifikovali vždy dva nejlepší reprezentanti z každé země.
Soutěž spočívala v servisním zásahu na brzdovém systému závodního tahače Buggyra v co nejrychlejším čase a podle jasně stanoveného postupu. Pokud soutěžící nesplnil nějakou z podmínek stanovených v pravidlech, byl následně časově penalizován.
V základním kole nastoupili podle předem vylosovaného pořadí postupně všichni soutěžící a provedli výměnu brzdového disku a brzdových destiček na čas. Čtyři soutěžící s nejlepším časem po základním kole postoupili následně do semifinálových bojů.
Čeští zástupci Petr Kala a Petr Toman zůstali za finálovou čtveřicí jen o pár sekund. Dvě semifinálové dvojice soupeřily vyřazovacím způsobem a do finále postoupili srbský a ukrajinský mechanik, kteří se před zraky svých kolegů, protivníků, novinářů, zástupců společnosti Federal-Mogul a členy týmu Buggyra střetli ve vyrovnaném finálovém souboji. Ten nakonec dopadl lépe pro ukrajinského mechanika Sergije Komaška. Komaško i přesto, že jeho finálový výkon poznamenala rostoucí nervozita, nakonec potvrdil svou převahu, kterou prokazoval ve všech kolech i svůj nejlepší čas dne již ze základního kola, jehož hodnota činila 4 minuty a 37 sekund. Jeho finálový čas vč. penalizace 5 minut 10 sekund bylo 19 sekund lepší než výkon druhého finalisty Slobodana Mariciče ze Srbska.
O řetímísto sespolečně dělili poražení finalisté Christijan Angelov z Bulharska a Zoltán Kóródi z Maďarska.
„Viděli jsme dnes skvělé výkony od všech 14 finalistů, za což jim všem patří velká poklona. Jsme rádi, že jsme mohli uspořádat soutěž pro mechaniky, kteří se s našimi výrobky setkávají pravidelně, a dnes to byla skutečně radost je pozorovat při jejich nejen velmi svižné, ale i velice profesionální práci,“ řekl Rostislav Psota, Regional Marketing Manager Central & East Europe ze společnosti Federal-Mogul. „Věříme, že i v následujících letech budeme v této soutěži pokračovat, jelikož tato setkání s lidmi ze servisů jsou dle mého názoru velmi obohacující pro obě strany,“ dodal Rostislav Psota.
Spojení soutěže se závodním týmem Buggyra nebylo náhodné. Společnost Federal-Mogul začala v roce 2012 dodávat závodnímu týmu Buggyra sériové kotouče pro zadní nápravu a sériové brzdové destičky pro přední i zadní nápravu. V letošním roce Federal-Mogul připravil pro závodní tahače Buggyra na míru vyvinuté brzdové destičky pro přední i zadní nápravu. Dosažené zlepšení bylo výrazné Proto i samotná soutěž probíhala přímo na jednom ze speciálů závodního týmu Buggyra, v němž závodí jeden z nejlepších jezdců závodů tahačů David Vršecký.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz