name | autoweek.cz

Ford a Mobileye rozšiřují spolupráci
24.07.2020 | Tiskové zprávy
Ford a Mobileye spolupracují na nejmodernějších asistenčních systémech pro vozy značky Ford. Společně nabídnou zdokonalené asistenční systémy na bázi kamery. Nyní se dohodly na rozšířen spolupráce s cílem nabídnout ještě dokonalejší detekční schopnosti asistenčních systémů.
Ford Motor Company a Mobileye, společnost ze skupiny Intel, spolupracují na nejmodernějších asistenčních systémech pro vozy značky Ford. Společnost Mobileye byla vybrána jako dodavatel technologie snímání obrazu pro pokročilé asistenční systémy Fordu úrovně 1 i 2. Dodávat bude zařízení výrobní řady EyeQ spolu s vyhodnocovacím softwarem. Systémy úrovně 1 podle definice SAE, spočívají v automatizaci jedné oblasti úkonů potřebných k ovládání automobilu, tedy řízení nebo zrychlování a zpomalování. Systémy úrovně 2 asistují jak při směrovém vedení vozu, tak při regulaci rychlosti. Obě úrovně vyžadují stálý dohled řidiče nad chováním vozu.
Mobileye bude Fordu dodávat svoji snímací technologií EyeQ, která je základem pro soubor asistenčních funkcí nabízený pod obchodním označením Ford Co-Pilot360. Název společnosti Mobileye bude ve vozech Ford zviditelněn ve formě loga, které se bude zobrazovat na obrazovkách systému SYNC souvisejících právě s asistenčními systémy. Vůbec poprvé tak budou zákazníci informováni o tom, že technologie Ford Co-Pilot360 staví na snímacích schopnostech Mobileye.
Počítačové čipy a software Mobileye EyeQ slouží k přesnému vyhodnocení obrazu, který snímá kamera za čelním sklem automobilu. Rozpoznávají v něm relevantní prvky od vodorovného i svislého dopravního značení přes chodce až po jiná vozidla. Technologii Mobileye bude využívat nejen systém pro vracení do jízdního pruhu, asistent dálkových světel, předkolizní asistent s automatickým brzděním před překážkou v případě hrozící nehody či adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a vedením v jízdním pruhu, ale také nový aktivní jízdní asistent, který se poprvé představí v Mustangu Mach-E a novém F-150.
Ford zvažuje ve svých vozech použití technologie Roadbook. Ta z anonymizovaných hromadných dat z palubních kamer tvoří mapu o vysokém rozlišení určenou pro palubní systémy včetně nového aktivního jízdního asistentu, jenž umožní (tam, kde to povoluje legislativa) i asistovanou jízdu bez držení volantu.
Pro asistenční systémy úrovně 1 se bude ve vozech Ford používat systém Mobileye EyeQ3, pro úroveň 2 systém EyeQ4. Od konkurence se výrobní řada EyeQ4 liší podporou komplexního a výpočetně náročného zpracování obrazu při zachování nízké spotřeby energie, a to i při umístění na čelní okno. EyeQ4 staví na přednostech dřívějších řešení a dokáže zpracovávat údaje z několika vstupů zároveň.
Mobileye bude Fordu dodávat svoji snímací technologií EyeQ, která je základem pro soubor asistenčních funkcí nabízený pod obchodním označením Ford Co-Pilot360. Název společnosti Mobileye bude ve vozech Ford zviditelněn ve formě loga, které se bude zobrazovat na obrazovkách systému SYNC souvisejících právě s asistenčními systémy. Vůbec poprvé tak budou zákazníci informováni o tom, že technologie Ford Co-Pilot360 staví na snímacích schopnostech Mobileye.
Počítačové čipy a software Mobileye EyeQ slouží k přesnému vyhodnocení obrazu, který snímá kamera za čelním sklem automobilu. Rozpoznávají v něm relevantní prvky od vodorovného i svislého dopravního značení přes chodce až po jiná vozidla. Technologii Mobileye bude využívat nejen systém pro vracení do jízdního pruhu, asistent dálkových světel, předkolizní asistent s automatickým brzděním před překážkou v případě hrozící nehody či adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a vedením v jízdním pruhu, ale také nový aktivní jízdní asistent, který se poprvé představí v Mustangu Mach-E a novém F-150.
Ford zvažuje ve svých vozech použití technologie Roadbook. Ta z anonymizovaných hromadných dat z palubních kamer tvoří mapu o vysokém rozlišení určenou pro palubní systémy včetně nového aktivního jízdního asistentu, jenž umožní (tam, kde to povoluje legislativa) i asistovanou jízdu bez držení volantu.
Pro asistenční systémy úrovně 1 se bude ve vozech Ford používat systém Mobileye EyeQ3, pro úroveň 2 systém EyeQ4. Od konkurence se výrobní řada EyeQ4 liší podporou komplexního a výpočetně náročného zpracování obrazu při zachování nízké spotřeby energie, a to i při umístění na čelní okno. EyeQ4 staví na přednostech dřívějších řešení a dokáže zpracovávat údaje z několika vstupů zároveň.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz