name | autoweek.cz

Ford chce zlikvidovat CD přehrávače

Ford chce zlikvidovat CD přehrávače

15.08.2011 | Ivana Rybecká | Trendy

Mínění automobilky Ford je jasné: kompaktní disky, neboli CD, jsou mrtvé. Ford u svých budoucích modelů nahradí CD přehrávače digitálními systémy typu iPodu.

Ford poukazuje na klesající prodej CD a prudký nárůst stahovaných digitálních dat. Uvádí, že v letech 2006 až 2010 prodej CD poklesl o 35 %, zatímco množství stažených dat se zvýšilo sedmkrát.

„Technologie zábavy se digitalizuje rychleji než většina ostatních prvků v automobilu,“ řekla Sheryl Connellyová, manažerka globálních trendů u Fordu. „Vestavěný CD přehrávač musí ustoupit nové technice.

Při změně využití prostoru v přístrojové chce Ford rozvinout systém označovaný jako Sync. Jeho součástí bude několik USB vstupů, otvor pro SC kartu, připojení Bluetooth a zdířky pro červený, žlutý a bílý kabel, které má obvykle váš televizor a říká se jim RGA přípojky. Systém Sync rovněž umožní bezdrátové připojení k internetu pro až pět zařízení najednou, což cestujícím umožní připojení k jejich hudbě přes Apple iCloud, Spotify nebo Google Music.

Vedení Fordu předpokládá, že do roku 2015 budou jen v Evropě jezdit dva miliony automobilů vybavených tímto systémem. Automobilka již nyní u nového modelu Focus nabízí standardně digitální rozhlas. U modelů Mondeo, S Max a Galaxy je toto vybavení na přání.

„Ford bude CD přehrávače nadále nabízet tam, kde po nich bude poptávka,“ uklidňuje majitele velkého množství CD manažer Fordu evropského pro multimédia Ralf Brosig, „Během doby však očekáváme, že zákazníci budou v autě ve stále větší míře dávat přednost ucelenému digitálnímu přístupu k audio zábavě.“