name | autoweek.cz

Ford Kuga - ta už třetí
16.04.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Kuga je jedním z trojice nejprodávanějších modelů evropského Fordu - spolu s Fiestou a Focusem. Na českém trhu byl vloni tento model dokonce jedničkou. Třetí generace přijíždí se třemi systémy hybridního pohonu jako nejvíc elektrifikovaný Ford v historii.
Od premiéry tohoto kompaktního SUV v roce 2008 už jeho prodej v Evropě překročil hranici milionu kusů. Je proto logické, že se od třetí generace očekává víc než jen navázání na úspěchy předchůdců. Kuga přišla na trh jako součást trojice kompaktních modelů Fordu spolu s Focusem a C-Maxem. Nová generace ovšem současně nahrazuje i minivan C-Max, jehož výroba vloni skončila. Opět sdílí platformu s Focusem, v této generaci to je nová platforma C2
Ford novou generaci Kugy ukázal už před rokem s plánovaným uvedením do prodeje až koncem letošního dubna. To sice stále platí, ale vzhledem k současné situaci Ford odvolal mezinárodní i regionální prezentaci. Národní představení médiím proběhlo v plánovaném termínu, ovšem jen virtuálně. Vzhledem k tomu, že se Kuga i nadále vyrábí v španělské Valencii, nelze zatím odhadovat, kdy se první vozy dostanou k zákazníkům. Ti už každopádně mohou novou generaci objednávat.
Větší a lehčí
Nová Kuga je proti předchozí generaci delší o 89 mm (4614 - 4626 mm) a širší o 44 mm (1882 mm). Přitom je o 80 kg lehčí. Delší rozvor náprav (2710 mm) poskytuje větší prostor pro nohy cestujících vzadu. Zadní dělené sedadlo lze podélně posouvat o 150 mm, takže objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze základních 581 l až na rekordních 645 l (u druhé generace to bylo 406 l), při sklopení zadních sedadel 1530 l. V případě plug-in hybridní verze to je 464 l/1423 l.
V interiéru jsou u vyšších verzí výbavy novinkou konfigurovatelný přístrojový panel tvořený displejem 12,3“ a head up displej s projekcí na výsuvný štítek jako u modelu Focus.
Tři verze hybridního pohonu
Kuga je k dispozici se zážehovými tříválci 1,5 l EcoBoost a vznětovými motory EcoBlue o objemu 1,5 a 2,0 l. Mild hybridní pohon (mHEV) se nabízí v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 EcoBlue o výkonu 110 kW (150 k), což není moc obvyklé (u modelu Puma se kombinuje tradičně se zážehovým motorem). Jeho součástí jsou 48 V akumulátor a startér/generátor.
Plug-in hybridní varianta (PHEV) používá zážehový motor 2,5 l Duratec/112 kW (152 k), pracující s Atkinsonovým cyklem, a trakční elektromotor o výkonu 97 kW (131 k), který čerpá energii z akumulátoru o kapacitě 14,4 kWh. Největší systémový výkon je 165 kW (225 k). Tato verze umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon 56 km.
Řidič může u verze PHEV volit ze čtyř režimů pohonu: Auto EV, EV nyní (jízda výhradně na elektrický pohon), EV později (jízda výhradně se spalovacím motorem) a nabíjení EV. Navíc může pomocí tlačítka L zvýšit účinnost rekuperace až na trojnásobek, což je výhodné zejména při jízdě ze svahu a při popojíždění s častým zastavováním a rozjížděním. Akumulátor se v žádném režimu nevybije na méně než 30 % aby byla zajištěn dostatek energie pro rozjezd vždy s elektrickým pohonem. Akumulátor lze plně nabít za 5,8 hodiny ze zásuvky 230 V nebo za 3,5 hodiny pomocí wallboxu nebo ve veřejné nabíjecí stanici. Zde se nabíjí s maximálním výkonem 3,6 kW. Akumulátor by se nikdy neměl nabíjet na víc než 90 % aby i krátce po vyjetí mohlo dojít k rekuperaci. Kuga PHEV plní parametry potřebné pro získání značky EL se všemi výhodami, které z toho vyplývají.
Pro všechny varianty pohonu je k dispozici možnost volby z pěti jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, Kluzký povrch a Hluboký sníh/písek.
Od čtvrtého čtvrtletí se přidá plně hybridní verze (HEV) se zážehovým motorem 2,5 l Duratec/147 kW (200 k) opět pracujícím s Atkinsonovým cyklem. Elektromotor kombinovaný s generátorem je zde napájen z akumulátoru 1,1 kWh. Kuga HEV kromě pohonu předních kol umožní i pohon všech kol (AWD).
Atraktivní zaváděcí ceny
Mimořádná cenová nabídka začíná na 599 900 Kč za verzi Trend 1,5 EcoBoost/88 kW, ovšem s jejím prodejem se moc nepočítá. Mnohem lépe vybavená verze Titanium s motorem 1,5 EcoBoost/110 kW je jen o 60 000 Kč dražší, tedy s cenou od 659 900 Kč. Varianta Titanium PHEV přijde na 869 000 Kč. Hlavní prodejní zaměření bude především na ST-Line, kde cena začíná na 679 900 Kč resp. 889 000 Kč za PHEV. Uvedené ceny nejsou uvedeny v oficiálním ceníku najdou se v konfigurátoru. Na vůz se poskytuje záruka na 5 let/120 000 km. U verze PHEV je na akumulátor záruka na 8 let/160 000 km, přičemž Ford pro akumulátor slibuje stejnou životnost jako pro celé vozidlo.
Ford novou generaci Kugy ukázal už před rokem s plánovaným uvedením do prodeje až koncem letošního dubna. To sice stále platí, ale vzhledem k současné situaci Ford odvolal mezinárodní i regionální prezentaci. Národní představení médiím proběhlo v plánovaném termínu, ovšem jen virtuálně. Vzhledem k tomu, že se Kuga i nadále vyrábí v španělské Valencii, nelze zatím odhadovat, kdy se první vozy dostanou k zákazníkům. Ti už každopádně mohou novou generaci objednávat.
Větší a lehčí
Nová Kuga je proti předchozí generaci delší o 89 mm (4614 - 4626 mm) a širší o 44 mm (1882 mm). Přitom je o 80 kg lehčí. Delší rozvor náprav (2710 mm) poskytuje větší prostor pro nohy cestujících vzadu. Zadní dělené sedadlo lze podélně posouvat o 150 mm, takže objem zavazadlového prostoru lze zvětšit ze základních 581 l až na rekordních 645 l (u druhé generace to bylo 406 l), při sklopení zadních sedadel 1530 l. V případě plug-in hybridní verze to je 464 l/1423 l.
V interiéru jsou u vyšších verzí výbavy novinkou konfigurovatelný přístrojový panel tvořený displejem 12,3“ a head up displej s projekcí na výsuvný štítek jako u modelu Focus.
Tři verze hybridního pohonu
Kuga je k dispozici se zážehovými tříválci 1,5 l EcoBoost a vznětovými motory EcoBlue o objemu 1,5 a 2,0 l. Mild hybridní pohon (mHEV) se nabízí v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 EcoBlue o výkonu 110 kW (150 k), což není moc obvyklé (u modelu Puma se kombinuje tradičně se zážehovým motorem). Jeho součástí jsou 48 V akumulátor a startér/generátor.
Plug-in hybridní varianta (PHEV) používá zážehový motor 2,5 l Duratec/112 kW (152 k), pracující s Atkinsonovým cyklem, a trakční elektromotor o výkonu 97 kW (131 k), který čerpá energii z akumulátoru o kapacitě 14,4 kWh. Největší systémový výkon je 165 kW (225 k). Tato verze umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon 56 km.
Řidič může u verze PHEV volit ze čtyř režimů pohonu: Auto EV, EV nyní (jízda výhradně na elektrický pohon), EV později (jízda výhradně se spalovacím motorem) a nabíjení EV. Navíc může pomocí tlačítka L zvýšit účinnost rekuperace až na trojnásobek, což je výhodné zejména při jízdě ze svahu a při popojíždění s častým zastavováním a rozjížděním. Akumulátor se v žádném režimu nevybije na méně než 30 % aby byla zajištěn dostatek energie pro rozjezd vždy s elektrickým pohonem. Akumulátor lze plně nabít za 5,8 hodiny ze zásuvky 230 V nebo za 3,5 hodiny pomocí wallboxu nebo ve veřejné nabíjecí stanici. Zde se nabíjí s maximálním výkonem 3,6 kW. Akumulátor by se nikdy neměl nabíjet na víc než 90 % aby i krátce po vyjetí mohlo dojít k rekuperaci. Kuga PHEV plní parametry potřebné pro získání značky EL se všemi výhodami, které z toho vyplývají.
Pro všechny varianty pohonu je k dispozici možnost volby z pěti jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, Kluzký povrch a Hluboký sníh/písek.
motor | palivo | max. výkon | převodovka | pohon |
1,5 EcoBoost | B | 88 kW (120 k) | 6M | 4x2 |
1,5 EcoBoost | B | 110 kW (150 k) | 6M | 4x2 |
1,5 EcoBlue | N | 88 kW (120 k) | 6M | 4x2 |
1,5 EcoBlue | N | 88 kW (120 k) | 8A | 4x2 |
2,0 EcoBlue mHEV | N | 110 kW (150 k) | 6M | 4x2 |
2,0 EcoBlue AWD | N | 140 kW (190 k) | 8A | 4x4 |
2,5 Duratec Hybrid (PHEV) | B + E | 165 kW (225 k) | eCVT | 4x2 |
Od čtvrtého čtvrtletí se přidá plně hybridní verze (HEV) se zážehovým motorem 2,5 l Duratec/147 kW (200 k) opět pracujícím s Atkinsonovým cyklem. Elektromotor kombinovaný s generátorem je zde napájen z akumulátoru 1,1 kWh. Kuga HEV kromě pohonu předních kol umožní i pohon všech kol (AWD).
Atraktivní zaváděcí ceny
Mimořádná cenová nabídka začíná na 599 900 Kč za verzi Trend 1,5 EcoBoost/88 kW, ovšem s jejím prodejem se moc nepočítá. Mnohem lépe vybavená verze Titanium s motorem 1,5 EcoBoost/110 kW je jen o 60 000 Kč dražší, tedy s cenou od 659 900 Kč. Varianta Titanium PHEV přijde na 869 000 Kč. Hlavní prodejní zaměření bude především na ST-Line, kde cena začíná na 679 900 Kč resp. 889 000 Kč za PHEV. Uvedené ceny nejsou uvedeny v oficiálním ceníku najdou se v konfigurátoru. Na vůz se poskytuje záruka na 5 let/120 000 km. U verze PHEV je na akumulátor záruka na 8 let/160 000 km, přičemž Ford pro akumulátor slibuje stejnou životnost jako pro celé vozidlo.
Kompaktní SUV v Evropě | 2019 | 2018 | změna |
1. Volkswagen Tiguan | 223 059 | 220 543 | +1,1 % |
2. Nissan Qashqai | 219 331 | 233 836 | -6,2 % |
3. Peugeot 3008 | 195 619 | 204 549 | -4,4 % |
4. Ford Kuga | 162 171 | 154 377 | +5,0 % |
5. Hyundai Tucson | 139 653 | 139 071 | +0,4 % |
6. Toyota C-HR | 121 095 | 133 683 | -9,4 % |
7. Renault Kadjar | 111 120 | 101 909 | +9,0 % |
8. Kia Sportage | 110 037 | 121 889 | -9,7 % |
9. Škoda Karoq | 105 537 | 81 572 | +29,4 % |
10. Toyota RAV4 | 92 782 | 68 215 | +36,0 % |
Segment celkem | 2 090 173 | 1 936 078 | +8,0 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz