name | autoweek.cz

Ford spolupracuje s DP World na výzkumu autonomních vozidel

Ford spolupracuje s DP World na výzkumu autonomních vozidel

29.12.2021 | Vladimír Rybecký | Trendy

Ve spolupráci se společností DP World London Gateway Ford ukazuje, jak by autonomní doručování mohlo být užitečné v rozlehlých průmyslových a logistických areálech.

Společnosti Ford Motor Company a DP World London Gateway uskutečnily praktickou zkoušku se simulovaným autonomním vozidlem, jejímž cílem bylo předvést, jak užitečná by tato technologie mohla být v budoucnu pro ty, kteří řídí rozlehlé firemní areály a pracují v nich.

Ukázka byla součástí výzkumného programu autonomních vozidel, jeho prostřednictvím Ford spolu se zákazníky hledá cesty k začlenění autonomních vozidel do jejich podnikatelských činností. Výzkumníci sledovali zaměstnance společnosti DP World při nakládání a vykládání zásilek přímo do a ze simulovaného autonomního vozidla – bez asistence řidiče.
 
Iniciativa je součástí výzkumného programu společnosti Ford, který firmám pomáhá pochopit přínos autonomních vozidel. V červnu se takto zkoumal potenciální dopad na kurýrní služby a doručování zásilek domů. Studie v areálu DP World testovala, jak si při kontaktu s autonomními doručovacími vozidly poradí samotní příjemci.
 
Prvotním záměrem pilotního programu je identifikovat nové možnosti a modely pro provoz autonomních vozidel, zejména pochopit, jak mohou stávající procesy a interakce mezi lidmi fungovat v kombinaci s automatizovanými vozidly.
 
Ve spolupráci se společností Argo AI testuje Ford technologii autonomního řízení také v amerických velkoměstech.
 
Vstříc budoucnosti
Námořní kontejnerový přístav DP World London Gateway, jeden z nejrychleji rostoucích britských přístavů, se nachází 40 km východně od centra Londýna a automatizované technologie již využívá jako nedílnou součást svého provozu.
 
Pro testování Ford použil Transit speciálně upravený tak, aby napodoboval vzhled skutečného autonomního vozu. Řidič byl ukrytý v „lidském sedadle“. Zaměstnanci v přijímací budově společnosti nakládali balíčky do zabezpečených skříněk v zadní části Transitu. Poté Transit ve stanoveném čase doručení odjel do 3,5 km vzdálené hlavní recepce, aby si je tam kolegové mohli vyzvednout. Obvykle si přitom zaměstnanci vyzvedávají zásilky na recepci sami. Tyto cesty jsou sice časově náročné, ale ne natolik, aby se vyplatilo zaměstnávat kvůli nim řidiče na plný úvazek.
 
Každý krok procesu byl monitorován výzkumníky, kteří také vedli rozhovory s účastníky před zahájením, v průběhu a po ukončení studie. Zjistili, že zaměstnanci si používání speciálně upraveného vozu rychle osvojili.
 
„Vozidlo, které vypadalo jako autonomní, u nás vyvolalo velký rozruch. Každý ho chtěl využít. Možná se zdá, že skočit do auta a zajet si vyzvednout zásilku do jiné části areálu nemůže trvat dlouho, ale opakované cesty v průběhu týdnů, měsíců a let si v součtu vyžádají spoustu času a peněz,“ řekl Ernst Schulze, výkonný ředitel DP World ve Velké Británii.