name | autoweek.cz

Konec podhuštěných pneumatik?

Konec podhuštěných pneumatik?

19.08.2011 | Vladimír Rybecký | Trendy

Autokompresory možná upadnou v zapomnění díky nové inovaci společnosti Goodyear. Ručního dofukování podhuštěných pneumatik by se mohlo stát minulostí díky nové inovaci, která se vyvíjí v laboratořích společnosti Goodyear pod jménem AMT.

Na základě průmyslového výzkumu vlády USA je prokázáno, že podhuštěné pneumatiky zkracují dojezd automobilů o 2,5 až 3,3 %. Při dnešních cenách to může představovat úsporu až jedné koruny na každém litru.

Správný tlak v pneumatikách přispívá k nižším emisím výfukových plynů, delší životnosti pneumatiky, zvýšené bezpečnosti při řízení a zlepšeným jízdním vlastnostem.

Technologie udržování správného tlaku v pneumatice AMT (Air Maintenance Technology) společnosti Goodyear umožní udržovat optimální tlak v pneumatikách bez potřeby jakékoli pumpy či elektroniky.

Všechny součásti systému AMT, včetně miniaturizovaných pump, budou umístěny uvnitř pneumatiky. \"Zatímco technologie systému je komplikovaná, nápad skrývající se za systémem AMT je poměrně jednoduchý, přičemž systém pohání energie vyrobená samotnou rotující pneumatikou,\" uvedl vicepresident Goodyearu a šéf jeho technického oddělení Jean-Claude Kihn, \"Pneumatika, která se dokáže sama přifukovat dle potřeby, je tím, na co řidiči čekají mnoho let. Goodyear tuto výzvu přijal a pokrok, kterého jsme dosáhli, je velmi povzbudivý. Půjde o technický průlom, po němž se budou lidé divit, jak bez něho kdy dokázali žít.\"

Prozatím se nedá odhadnout, kdy bude tato technologie dostupná u prodejců pneumatik, ale časový plán bude urychlen díky nedávným grantům ve Spojených státech a Evropské unii.

 

Kromě toho oddělení technologie vozidel ministerstva energetiky USA ve čtvrtek 11. srpna rovněž oznámilo, že dá grant 1,5 miliónu dollarů společnému projektu PPG Industries a Goodyear zaměřenému na zlepšení valivého odporu pneumatik a snížení spotřeby pohonných hmot. Cílem projektu je zlepšit průměrnou spotřebu osobních automobilů pomocí nové technologie běhounu a vnitřní gumové vrstvy.

\"Moderní technologie, neviditelné lidským okem, jako jsou ty, na nichž spolupracujeme s PPG, výrazně zlepší hospodárnost pneumatik, jež se projeví v nižší spotřebě pohonných látek, zatímco ostatní přednosti jako trakce a životnost běhounu zůstanou zachovány,\" řekl Kihn.