name | autoweek.cz

Křišťálový lesk Škody Vision D
17.03.2011 | Vladimír Rybecký | Trendy
Myšlenka prolnutí tradičního českého řemesla do konceptu Škoda Vision D vzešla přímo od šéfdesignéra Škody Auto Jozefa Kabaně. Pod jeho vedením se na projektu podílela dvojice designérů - Němec Lars Kemper a slovenský designér Peter Olah.
Jozef Kabaň k tomu říká: \"Sklo jako průhledná čirá hmota, která se pod rukama mistrů sklářů dokáže přeměnit v magicky krásná umělecká díla, nám otevřelo možnosti dokonale zvýraznit čistotu návrhu Škody Vision D a nastínit budoucí směřování značky Škoda v příštích letech. Navíc české sklo je ve světovém měřítku zavedený pojem. Firma Lasvit nás zaujala především svým přístupem, založeným na propojování řemeslné dokonalosti a tradiční rukodělné výroby s kreativitou současných českých i světových designérů, promítající se v jejich moderních návrzích a designech.\"
\"Sklo v sobě skrývá mnohá tajemství. Dokáže si efektně pohrávat se světlem - při pohledu na tvarově dokonalé objekty naplněné světlem si člověk uchovává trvalou vzpomínku s nevšedním zážitkem, který se vryje do paměti. Proto jsme měli za cíl ukázat značku Škoda a její studii v tom pravém světle - maximálně podpořit její výraz,\" dodává ke spolupráci obchodní ředitel společnosti Lasvit Aleš Stýblo.
Lasvit ve svém vzorovacím ateliéru zhotovil křišťálová loga a broušené prismy, které odkazují na moderní styl konceptu a podtrhují design vozu. Bylo to vůbec poprvé v historii automobilového průmyslu, kdy byly skleněné křišťálové elementy aplikovány do interiéru vozidla.
Na designové koncepci použití skla v interiéru pracoval interiérový designér Škoda Auto Peter Olah. Na míru vyrobené, ručně broušené křišťálové komponenty byly do vozidla instalovány v podobě dekoračních lišt a dekorace středové konzoli.
\"Nejtěžší na celém návrhu bylo napasovat ručně broušený skleněný díl do interiéru automobilu, který je konstruovaný s přesností na desetinu milimetru, ale firma Lasvit nás ihned přesvědčila, že je právem považována za předního představitele uměleckého sklářského řemesla. Nejdříve vznikl model interiéru a následně do něj mistři brusiči ručně brousili jednotlivé křišťálové součásti tak, aby bylo dosaženo požadovaného efektu,\" vysvětlil Peter Olah.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz