name | autoweek.cz

Majitelé elektromobilů platí nejnižší povinné ručení
23.12.2019 | Tiskové zprávy
Majitelé elektromobilů za povinné ručení zaplatí o několik desítek procent méně než vlastníci vozidel s klasickým spalovacím motorem. U havarijního pojištění si ovšem většinou připlatí. Pořizovací cena elektromobilů je totiž výrazně vyšší.
Cena povinného ručení u elektromobilů je dnes oproti vozidlům s klasickým pohonem citelně nižší. Elektromobily stále tvoří jen zlomek českého vozového parku a většina pojišťoven nemá pro vozidla s alternativním pohonem speciální kategorii. Tyto vozy obvykle zařazují do nejnižší kubatury a výsledná cena povinného ručení je tudíž velmi nízká. Analytik portálu ePojisteni.cz Ladislav Gruber k tomu dodává: „Pokud má pojišťovna speciální sazbu pro elektromobily, cena je zpravidla ještě výhodnější než u nejnižší kubatury vozidel s klasickým pohonem.“
Do výsledné ceny povinného ručení se samozřejmě promítá také věk, bydliště a bonusy či malusy pojistníka. Stejně jako u běžných vozidel zaplatí za povinné ručení nejvíce mladí řidiči s bydlištěm v Praze, kteří již zavinili dopravní nehodu.
Zatímco pro majitele elektromobilu BMW i3 o výkonu 125 kW vychází cena povinného ručení u jedné z pojišťoven na 1400 korun, vlastník stejně výkonného BMW 320 se spalovacím motorem o zdvihovém objemu 1995 ccm to je 4200 korun. Tři čtvrtiny majitelů elektromobilů zaplatí do 3000 korun a nejlevnější povinné ručení automobilu s elektrickým pohonem vyjde na 1193 korun ročně.
Zatímco u povinného ručení majitelé elektromobilů výrazně ušetří, v případě havarijního pojištění je tomu naopak. Do výpočtu ceny havarijního pojištění totiž vstupuje tržní hodnota vozidla, a ta je v případě elektromobilů výrazně vyšší než u vozidel se spalovacími motory.
Podle statistik ePojisteni.cz je mladých majitelů elektromobilů minimum. „Ze všech uzavřených smluv povinného ručení tvoří pojistníci ve věku do 25 let pouhé 1 %. Nejsilnější skupinou jsou majitelé elektromobilů ve věku od 35 do 55 let, jichž je 78 %. Poměrně překvapivé je silné zastoupení majitelů ve věku nad 65 let, a to 14 %. Nejstarší pojistník má 77 let,“ uvádí Ladislav Gruber. U přibližně jedné čtvrtiny pojištěných elektromobilů je pojistníkem právnická osoba.
Do výsledné ceny povinného ručení se samozřejmě promítá také věk, bydliště a bonusy či malusy pojistníka. Stejně jako u běžných vozidel zaplatí za povinné ručení nejvíce mladí řidiči s bydlištěm v Praze, kteří již zavinili dopravní nehodu.
Zatímco pro majitele elektromobilu BMW i3 o výkonu 125 kW vychází cena povinného ručení u jedné z pojišťoven na 1400 korun, vlastník stejně výkonného BMW 320 se spalovacím motorem o zdvihovém objemu 1995 ccm to je 4200 korun. Tři čtvrtiny majitelů elektromobilů zaplatí do 3000 korun a nejlevnější povinné ručení automobilu s elektrickým pohonem vyjde na 1193 korun ročně.
Zatímco u povinného ručení majitelé elektromobilů výrazně ušetří, v případě havarijního pojištění je tomu naopak. Do výpočtu ceny havarijního pojištění totiž vstupuje tržní hodnota vozidla, a ta je v případě elektromobilů výrazně vyšší než u vozidel se spalovacími motory.
Podle statistik ePojisteni.cz je mladých majitelů elektromobilů minimum. „Ze všech uzavřených smluv povinného ručení tvoří pojistníci ve věku do 25 let pouhé 1 %. Nejsilnější skupinou jsou majitelé elektromobilů ve věku od 35 do 55 let, jichž je 78 %. Poměrně překvapivé je silné zastoupení majitelů ve věku nad 65 let, a to 14 %. Nejstarší pojistník má 77 let,“ uvádí Ladislav Gruber. U přibližně jedné čtvrtiny pojištěných elektromobilů je pojistníkem právnická osoba.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz